شناسه : 31346
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

دسترسی به میوه با کیفیت حق مردم است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تعزیرات حکومتی توزیع میوه از میدان تره بار اصلی تا میادین شهرداری را با اولویت بررسی می‌کند.

 به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ گشت تعزیرات حکومتی با حضور احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی امروز برای نظارت بر میوه شب عید به میادین تره‌بار رفت، اما در بررسی‌ها مشاهده شد که برخی واحدها، میوه خوب را در انبار‌ها نگهداری می‌کنند و میوه‌های ضعیف و درجه دو و سه را با قیمت مصوب به مردم عرضه می‌کنند.

اصانلو ضمن هشدار به سودجویان گفت: با توجه به نیاز مردم و سهل بودن مراجعه به واحد‌های صنفی تره‌بار برای مرتبه اول به هشدار و تذکر اکتفا شد، اما همان‌طور که اعلام کردیم کاسبی سودجویان در بازار شب عید کساد می‌شود و حتماً مجدداً از این واحد‌ها نظارت انجام و در صورت مشاهده تخلف، نصب پارچه و پلمپ واحد انجام می‌شود.

بر اساس اعلام بازرسان حاضر در گشت به برخی از واحد‌ها که میوه‌های با کیفیت را با گران‌فروشی ۱۰ هزار تومانی به مردم عرضه می‌کردند؛ ضمن اصلاح قیمت، تذکره‌های لازم به آن‌ها داده شد. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین با این گشت از یک نانوایی سنگی بازدید کرد که این واحد در چانه‌های نان، کم‌فروشی ۱۱۰ گرمی داشت و هر چانه سنگک را ۲۹۰ گرم اندازه‌گیری می‌کرد.

بازرسان این واحد را آزاد پز و بدون مجوز معرفی کردند، اما در بررسی از انبار این نانوایی، مقدار قابل‌توجهی آرد یارانه‌ای کشف شد که حاکی از توزیع خارج شبکه آرد یارانه‌ای است.

اصانلو پیرامون رسیدگی به این تخلف گفت: با اختیارات مصوبه سران قوا، این نانوایی به محض مشاهده تخلف، پلمپ و متولیان برای پاسخگویی پیرامون آرد‌های یارانه‌ای به شعبه تعزیرات حکومتی احضار می‌شوند.

طرح گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی برای عید نوروز و ماه مبارک رمضان از هشتم اسفندماه سال جاری در سطح کشوری آغاز به کار کرده و تا چهارم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ ادامه دارد و روزانه بیش از ۵۰۰ گشت در سطح کشور برای نظارت و رسیدگی به تخلفات در بازار حضور دارند.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.