شناسه : 29538
نویسنده : * *
عکس

به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، سامانه وکالت تخصصی برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد.

همه وکلا اعم از وکلای مرکز وکلا یا کانون وکلا در سراسر کشور می‌توانند برای درخواست صدور یا شرکت در دوره‌های آموزشی وکالت تخصصی به سامانه وکالت تخصصی مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان؛ از مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا قوه قضاییه در نشست راه اندازی سامانه وکالت تخصصی اعلام کرد که همه وکلا اعم از وکلای مرکز وکلا یا کانون وکلا در سراسر کشور می‌توانند برای درخواست صدور یا شرکت در دوره‌های آموزشی وکالت تخصصی به سامانه وکالت تخصصی مراجعه کنند.

وی افزود: به موجب این حرکت بزرگ از این پس خدمات تخصصی وکالت به مردم ارائه و کاهش هزینه‌های دادرسی، کاهش اطاله دادرسی، ارتقای سطح دادرسی و کاهش فساد را شاهد خواهیم بود.

در این نشست محمد مسعود یوسفی مدیر گروه وکالت تخصصی مرکز وکلا به تشریح سامانه، شیوه‌نامه و اقدامات انجام شده پرداخت و اعلام کرد از امروز سه شنبه ۲۱ تیر، سامانه وکالت تخصصی آماده ثبت نام است.

با توجه به گستردگی مباحث حقوقی، تنوع دعاوی، پیشرفت‌های علمی و تورم قوانین و مقررات قطعا ادعای تخصص و مهارت در همه دعاوی مورد نیاز اشخاص ادعایی نادرست بوده و افراد برای دعاوی خود به دنبال متخصصان اهستند همچنین تخصصی شدن وکالت و ورود وکلای متخصص به محاکم موجب کاهش اطاله و زمان فرایند دادرسی، جلوگیری از هدر رفت هزینه دادرسی افراد و کاهش فساد در نظام قضایی می‌شود.

گروه وکالت تخصصی متشکل از هفت زیر مجموعه و ۳۷ کمیته که وظیفه آموزش، سنجش، صدور و تمدید گواهی وکالت تخصصی در ۳۷ رشته تخصصی را دارا است، برای اولین بار اقدام به طراحی دوره‌های وکالت تخصصی ویژه وکلا کرد و امید است با برگزاری دوره‌های یادشده و بر مبنای شیوه نامه وکالت تخصصی فصلی جدید و متعالی در ارائه خدمات حقوقی رقم بخورد.

انتهای پیام / خبرگزاری ایرنا

عکس ها
1

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.