شناسه : 29424
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

حقوق بشر، پدیده مهمی بویژه برای کشورهای‌ مستقل است.

همایش بررسی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در موزه لانه جاسوسی سفارت سابق آمریکا برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ همایش بررسی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس و سهراب علی شمخانی معاون حقوقی سپاه و سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور روز یکشنبه مورخ  1401/04/012 در موزه لانه جاسوسی سفارت سابق آمریکا برگزار شد .

Image
1

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: مفهوم حقوق بشر همواره در تاریخ معاصر روابط بین‌الملل، عرصه منازعه و چالش بین کشورهای استعماری و مستقل بوده است.

وی تصریح کرد: کشورهایی که خود را پرچمدار حقوق بشر معرفی می‌کنند، تلاش کرده‌اند استانداردهایی ابداع کنند که این بیشتر برای اشاعه فرهنگ غربی خودشان است.

دبیر ستاد حقوق بشر در این همایش همچنین گفت: تنوع فرهنگی آفت بزرگی است که حقوق بشر با آن مواجه است. اگر مواد مخدر موجود در تمام کشورهای اروپایی را جمع کنند شاید به اندازه یک محموله مکشوفه در ایران نشود. در قرن بیست و یکم همچنان کشورهایی در اطراف ایران و اروپا دارای نظام‌هایی پادشاهی، سلطنتی و موروثی هستند.

غریب آبادی اظهار کرد: طی ۱۰ سال گذشته و بر اساس آنچه پنتاگون منتشر کرده است، ۱۳۵ هزار نفر از زنان ارتش آمریکا مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند و ۵۰۰ هزار نفر از این زنان شکایت خود را درباره آزار جنسی ثبت کرده‌اند که عموماً به این شکایات رسیدگی نشده است.

Image
1

عمویی گفت: آمریکایی ها چه در داخل و چه در خارج، حقوق بشر را تبدیل به یک چالش کرده اند و با استفاده از حقوق بشر فهرست ناقضان حقوق بشر را اعلام می‌کنند در حالی که یک چهارم زندانیان دنیا در آمریکا هستند. 

ابوالفضل عمویی افزود: نقص قومی حقوق بشر به روشنی نشان می دهد که آمریکا ظرفیت دفاع از حقوق بشر را ندارد. آنها خشن ترین پلیس دنیا را دارند خصوصاً در برخورد با رنگین پوستان.

Image
1

سردار سهراب‌علی شمخانی نیر در این همایش اظهار کرد: وضعیت تبلیغات در فضای مجازی ایران و‌ سایر کشورها طوری توسط آمریکا چنان طراحی شده که کسی نگوید در این کشور ۶ میلیون کارتن خواب وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات جنگ افروزانه آمریکا در خارج از این کشور گفت: آنها از سال ۱۹۰۱ بیش از ۹۴ جنگ و کودتا در دیگر کشورهای جهان راه انداختند؛ آنها از کلمبیا تا افغانستان اقدام به جنگ افروزی کردند و‌ بعد از جنگ جهانی دوم‌ ۲۰ میلیون انسان‌ بیگناه را کشتند.

Image
1
Image
1
Image
1

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.