شناسه : 29149
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
سخنگوی دولت:

استعفای عبدالملکی پذیرفته شد/ سرپرستی زاهدی وفا بر وزارت کار

بهادری جهرمی با اعلام خبر پذیرش استعفای وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: البته همکاری آقای عبدالملکی با دولت به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور ادامه خواهد داشت.

 به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: روز گذشته آقای عبدالملکی برای دومین بار استعفای خود را به آقای رییس‌جمهور تقدیم کرد و استعفای ایشان با موافقت مواجه شد. از تلاش‌های مجاهدانه در دوران تصدی در وزارت کار که تلاش جهادی و شبانه‌روزی داشتند تشکر می‌کنیم و البته وی به همکاری با دولت ادامه خواهد داد و از دولت حذف نخواهد شد و به‌عنوان مشاور رییس‌جمهور از امروز کار خود را ادامه خواهد داد.

وی افزود: محمدهادی زاهدی وفا از اساتید برجسته دانشگاه، به‌عنوان سرپرست جدید وزارت تعاون منصوب شدند.

سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود، در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات دولت برای حل مشکلات بازنشستگان نیز گفت: تلاش دولت برای حل مسائل و مشکلات مردم و به‌ویژه اقشار کم‌درآمدتر است و اصلاحات اقتصادی برای حل همین تورم های سالیانه است که آثار آن را می‌بینیم. ممکن است مخالفت‌ها و یا اعتراض‌هایی وجود داشته باشد؛ برخی بازنشستگان طی روزهای اخیر مکاتبه‌ای را با رییس‌جمهور داشتند و ایشان هم به طور دقیق موضوع رو پیگیری کرده است؛ برخی شیوه‌ها برای انتقال مخالفت صحیح نیست و می‌خواهیم که از طریق قانونی انجام بگیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: طبق دستور رییس‌جمهور، روز گذشته برخی نمایندگان بازنشستگان با معاون اول رییس‌جمهور و برخی دیگر از اعضای دولت و مقامات اجرایی جلسه‌ای بیش از 3 ساعته داشتند تا بتوان برای کمک به جامعه بازنشستگان استفاده بشود و تدابیری اتخاذ شد و بنا شد کمیته‌ای استمرار این را دنبال کند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: در هر حوزه‌ای اگر مطالبه‌ای وجود دارد، از طریق قانونی پیگیری شود و رییس‌جمهور و این دولت اهل شنیدن سخن است و شخص رییس‌جمهور سخن حق را دنبال می‌کند و این موضوع برای ما مهم است. یک نمونه‌ی این نیز، موضوع بازنشستگان است که با حضور نمایندگانی از این قشر، کار دنبال می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون گزارش آژانس و آخرین وضعیت مذاکرات و رفع تحریم‌ها خاطر نشان کرد: دولت از ابتدا اعلام کرده که امید ما به شرق و غرب کشور است و نسخه حل مسائل را در کشور می‌دانیم و خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم. در عین حال نیز، دولت میز مذاکره را ترک نکرده است. اقدامات مناسبی در ماه‌های اخیر برای خنثی‌سازی تحریم‌ها رخ داده و نمونه‌های آن نیز وجود دارد. در کنار این مسیر، مذاکره برای رفع تحریم‌های غیرقانونی هم دنبال می‌شود و گزارش آژانس ارتباطی به مذاکرات ندارد و این مطالب بر مذاکرات تاثیر نمی‌گذارد.

سخنگوی دولت هم‌چنین در پاسخ به سوالی درباره حادثه قطار یزد-مشهد گفت: گزارش کارشناسی داده شد که تخطی لوکوموتیوران از سرعت مجاز و هم‌چنین انسداد مسیر عنوان شد و دولت پیگیر مسأله است و به مسأله رسیدگی خواهد شد. درباره متروپل هم اقدامات کارشناسی انجام شده و گزارش‌ها به دستگاه قضایی ارائه شده و این دستگاه اقدامات لازمه را انجام خواهد داد.

بهادری جهرمی درباره برنامه دولت برای جلوگیری از قطع برق و برخی خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی گفت: دولت با سرعت زیادی روند تولید برق را در دستورکار خود قرار داده و توسعه‌های مناسب را انجام داده‌ایم؛ در کنار توسعه توان تولیدی برق که انجام می‌گیرد و حمایت از بخش‌های خصوصی در تامین برق، دولت برنامه‌ای را برای مدیریت مصرف برق در دستورکار قرار داد و نتیجه این بود که علیرغم اینکه مصرف برق به اوج خود رسید، شاهد قطعی برق خانگی نبودیم. دولت سعی کرد از ادارات خود شروع کند و یعنی چراغ ادارات را خاموش کنیم تا ساعت خاموشی چراغ‌های خانه‌های مردم نباشیم. با ادامه این روند و با همراهی موثرتر مردم در این زمینه، میتوانیم بیشتر موفق باشیم.

وی درباره انتشار برخی اخبار در جامعه مبنی بر گرانی بنزین و هم‌چنین جمع‌آوری کارت‌های جایگاه‌داران، تصریح کرد: تقریبا هر دو روز یکبار شایعه گرانی بنزین را تکذیب می‌کنیم؛ مردم این دولت را شناخته‌اند و می‌دانند که دولت اگر برنامه‌ای داشته باشند پیش از اجرا، آن را اطلاع‌رسانی خواهد کرد. مکرراً عرض می‌کنیم که دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین ندارد و موضوعی هم در دولت برای حذف کارت سوخت وجود ندارد. اجرای آزمایشی تخصیص بنزین در کیش و قشم انجام گرفته و بنزین آن‌جا هم گران نشده و حتی این نحوه تخصیص هم قرار نیست در کل کشور اجرا بشود.

انتهای پیام/ تسنیم

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.