شناسه : 28141
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
رئیس شورای حل اختلاف استان تهران:

ماهانه ۶۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان تهران مختومه می‌شود

رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به پرونده‌های ورودی به این مرکز گفت: ماهانه ۶۰ هزار پرونده به شورای حل اختلاف استان تهران وارد و به همین میزان هم پرونده‌ها مختومه می‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ غلامرضا مهدوی با بیان اینکه شورای حل اختلاف درحد توان خود پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار می‌دهد به تعداد پرونده‌های ورودی به این مرکز اشاره کرد و گفت: ماهانه حدود ۶۰ هزار فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف وارد می‌شود.
 
رئیس شورای حل اختلاف استان تهران ضمن تاکید بر اینکه تعداد پرونده‌های ورودی و تعداد پرونده‌های مختومه در شوراهای حل اختلاف با یکدیگر برابر است، گفت: ماهانه حدود ۶۰ هزار پرونده در شورا های حل اختلاف تهران مختومه می شود.
 
وی تصریح کرد: یک پنجم پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف کشور شامل پرونده‌های استان تهران است و اگر این پرونده‌ها در شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار نمی‌گرفتند شاهد اطاله دادرسی بودیم.
 
۴۳ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف تهران با صلح و سازش مختومه می‌شود
 
مهدوی درباره صلح و سازش دعاوی در شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: قریب به ۴۳ درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان تهران با صلح و سازش مختومه می‌شود و برای مابقی آن‌ها هم حکم صادر می‌شود. 
 
رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با تاکید بر اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۳۹ نفر از محکومان به قصاص نفس رهایی یافتند، بیان کرد: پرونده این افراد به کمک شورای حل اختلاف استان تهران منجر به صلح و سازش شد.
 
وی با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضا مبنی بر تعیین تکلیف پرونده‌های قصاص با اولویت صلح و سازش تا پایان سال، بیان کرد: شوراهای حل اختلاف در صلح و سازش در پرونده های قصاص از تمام ظرفیت خود بهره می گیرد به طوری که در تمامی زندان‌های استان تهران شعبه ویژه صلح و سازش مستقر شده است و با همکاری مددکاران این شعبات اقدامات و رایزنی‌های لازم برای کسب رضایت اولیای دم انجام می‌شود.
 
مهدوی ادامه داد: همچنین در ۹ ماهه اخیر ۲ هزار و ۱۸ زندانی از زندان‌های استان تهران آزاد شدند.

انتهای پیام / ایرنا

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.