شناسه : 28033
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
در نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی:

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان: امکان استفاده از ظرفیت NGOها برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی در مجامع بین‌المللی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و رئیس کمیته حقوق بشر این کمیسیون در نشستی که به همت بسیج قوه مقننه برای بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی برگزار شده بود، بر پیگیری مستمر این پرونده از سوی قوای سه گانه و طرح آن در محاکم بین‌المللی تأکید کرده و راهکارهایی نیز از سوی مسئولان حاضر در جلسه ارائه شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ نشست هم اندیشی و مطالبه گری حقوقی و بین المللی از طریق دیپلماسی پارلمانی و بررسی ابعاد حقوق ترور شهید حاج قاسم سلیمانی صبح امروز(دوشنبه، 13 دی ماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

سهراب انبارکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان نیز در این نشست با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی یک جریان است، گفت: در دادگاه های داخلی در این خصوص اقدامات خوبی انجام شد اما باز هم شاهد برخی غفلت ها و انفعال ها در این خصوص هستیم که باید شناسایی شده و با انقلابی گری نسبت به این موضوع رفتار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در دادگاه عراق بر اساس معاهدات میان این کشور و آمریکا، امکان پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی وجود دارد، اظهار داشت: حتی با استفاده از ظرفیت NGOها می توانیم در مجامع بین المللی نیز این موضوع را پیگیری کنیم.

انبارکی ادامه داد: این موضوع در دادگاه بین المللی کیفری به این دلیل که هیچکدام از این کشورها عضو آن نیستند امکان پیگیری وجود ندارد و از سوی دیگر نیز شورای امنیت به موضوع ورود پیدا نمی کند و صرفا می توان از مسیر کنوانسیون 1973 پیگیری کرد و قطعا این موضوع باید انجام شود و دیگران نیز در خارج از کشور حمایت می کنند چرا که ایشان متعلق به جهان اسلام نبوده و متعلق به همه جهان است./

Image
1
Image
1
Image
1

انتهای پیام /خبرگزاری خانه ملت

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.