شناسه : 27720
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
غریب‌آبادی:

ترور شهید فخری زاده نقض حقوق بشر و بین الملل است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ترور شهید فخری زاده، مانند ترور دیگر شهدای عزیز هسته‌ای، جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بین الملل و حقوق بشر است.

به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ کاظم غریب آبادی، به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت فخری زاده، افزود: شهید فخری زاده، دانشمند گمنامی بود که فقط بعد از شهادتش، مردم با بخشی از خدمات ایشان آشنا شدند. خدمات شهید فخری زاده، به ویژه در حوزه دانش و تجربه هسته‌ای، ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ترور این دانشمند برجسته، مانند ترور دیگر شهدای عزیز هسته‌ای، جنایت علیه بشریت و نقض حقوق بین الملل و حقوق بشر است، از بی عملی و سکوت سازمان‌های بین المللی و کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در قبال این جنایت انتقاد کرد و گفت: دادگستری تهران، رسیدگی حقوقی به چهار پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای را به پایان رسانده و به زودی حکم مربوطه ابلاغ خواهد شد. از سوی دیگر، رسیدگی کیفری به این ترورها نیز در دستورکار دادستانی تهران قرار گرفته و یک پرونده در این خصوص تشکیل شده و پرونده‌های دیگری نیز به زودی تشکیل خواهد شد.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: انتظار داریم با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط، این جنایت‌ها را در عرصه بین المللی نیز مورد پیگیری و رسیدگی قرار دهیم.

انتهای پیام/ خبرگزاری فارس

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.