شناسه : 27360
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

رئیسی: پیامبر و اهل‌بیت(ع) محور و رمز وحدت امت اسلامی هستند

رئیس جمهور گفت: پیامبر اسلام(ص) محور وحدت هستند و نگاه به سیره پاک ایشان و پیشوایان دین لازم است و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز وحدت هستند و توجه به سیره‌ی این عزیزان جامعه را هدایت می‌کند.

 به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که صبح امروز در تهران و به‌صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح شد، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: از مرحوم آیت‌الله تسخیری یاد می‌کنیم که این عرصه وحدت بین مسلمانان فعال بودند و زحمت کشیدند،  هم‌چنین از اقدامات عملی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی برای وحدت بین مسلمانان قدردانی می‌کنیم، اقدامات علمی آقای تسخیری و اقدامات عملی حاج قاسم سلیمانی در جهت دفع شبهات و انحرافات در جهان اسلام، وحدت و انسجام امت اسلامی بسیار موثر بود و یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: فکر تقریب و وحدت امت اسلام را امام خمینی(ره) بر آن تاکید داشتند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای بر آن تاکید دارند، یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است که اندیشمندان، علما و دانشمندان باید بر آن تاکید کنند.

رئیس‌جمهور گفت: پیامبر اسلام محور وحدت هستند و نگاه به سیره پاک ایشان و پیشوایان دین لازم است و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز وحدت هستند و توجه به سیره‌ی این عزیزان جامعه را هدایت می‌کند. اتحاد امت اسلامی موضوعیت دارد و سخن از این است که امت اسلامی باید متحد باشند.

رئیسی بیان کرد: سخن از توصیه‌هاست که تفرقه شکل نگیرد و این توصیه‌ها وجود دارد تا سخن و بیانی بر خلاف وحدت طرح نشود و این موارد ضروری است. از واژه «امت» می‌فهمیم که یعنی یک امت یعنی مجموعه متعهد به ارزش‌های دینی که هدف و مقصد واحدی دارند. ما هدف مشترکی داریم، امت هیچ زمانی امت حق ندارد که درجا بزند و دچار توقف بشود؛ همواره باید به سمت خداوند متعال حرکت کرده و تمامی زوایای زندگی امت باید الهی بشود.

وی خاطر نشان کرد: حرکت، پویایی و مقصد واحد و مقتدا داشتن برای امت مهم است و مقتدای ما رسول خدا(ص) و پیشوایانی هستند که در سلوک و رفتار گفتارشان ائتلاف و اتحاد را آموختند. امت اسلامی مقصد واحدی دارد و آن مقصد نیز آزادی آن از نظام سلطه است؛ نظام سلطه می‌خواهد نگذارد که امت اسلامی شگل گرفته، حرکت کند و پویایی داشته باشد. می‌خواهند این سِیر ربّانی شدن زندگی از بین برود تا فرهنگ و خود را بر جوامع اسلامی حاکم کند. 

ادامه دارد...

انتهای پیام/ تسنیم

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.