شناسه : 27113
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

نیازسنجی سازمان ثبت برای برگزاری «آزمون سردفتری» در سال آینده

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور گفت: سازمان ثبت سال گذشته هزار نفر سردفتر در سراسر کشور جذب کرد و جمعه پیش رو آزمون دفتریاری برگزار می‌شود و ۱۲۰۰ نفر جذب خواهند شد. سازمان ثبت در حال حاظر نیز نیازسنجی انجام می‌دهد تا در سال آینده آزمون سردفتری داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج حقوق دانان؛ علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص موضع این کانون در خصوص «طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار»، اظهار کرد: انتقاد ما این است که ما به عنوان دفتر اسناد رسمی کسب و کار نیستیم و مسائل مربوط به حوزه دفاتر اسناد باید در جایگاه خودش و کمیسیون خودش به صورت تخصصی بررسی و در صورت نیاز اصلاح شود.

وی افزود: متأسفانه در این طرح نظرات کارشناسی حوزه‌های مختلف در این راستا مانند سازمان ثبت و قوه و قضائیه و کانون سردفتران اخذ نشده و اگر اعمال می‌شد شاید نتیجه چیز دیگری بود.

خندانی با تأکید بر اینکه محصوریتی در حوزه دفاتر اسناد نیست، گفت: سازمان ثبت سال گذشته هزار نفر سردفتر در سراسر کشور جذب کرد و جمعه پیش رو آزمون دفتریاری برگزار می‌شود و ۱۲۰۰ نفر جذب خواهند شد. سازمان ثبت در حال حاظر نیز نیازسنجی انجام می‌دهد تا در سال آینده آزمون سردفتری داشته باشیم.

وی افزود: در طرح تسهیل صدور مجوزها، در حوزه دفاتر اسناد نیازسنجی و ظرفیت سنجی نشده است. صرف اعلام یک نمره برای ورود به این عرصه کافی نیست و باید نیازسنجی شود. به اعتقاد ما مواد مربوط به موضوع دفاتر اسناد باید از این طرح خارج شود و کمیسیون تخصصی آنها را در جریان اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی که آن در پیش داریم بررسی کند تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

انتهای پیام/ فارس

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.