شناسه : 26433
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
انتخابات ۱۴۰۰

تکذیب رد صلاحیت برخی اشخاص از سوی سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در نشست امروز شورای نگهبان مقرر شد که پرونده ثبت نام کنندگان تکمیل شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، عباسعلی کدخدایی در این باره گفت: امروز اولین جلسه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها برگزار شد و گزارشهایی را که کارشناسان تهیه کرده بودند بررسی شد و تا آلان جلسه ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه  برخی از مدارک و اسناد برای بررسی‌های ما  کافی نبود،  ضمن اینکه صحبت‌های کلی و مرور اسامی دریافتی شد؛ قرار شد که کارشناسان ما پرونده‌ها را تکمیل کنند و در جلسه بعدی که صبح چهارشنبه است مجددا کار رسیدگی را انجام دهیم تا ببینیم به چه مرحله ای میرسیم و نتیجه را زودتر اعلام کنیم. 

کدخدایی همچنین گفت: اسامی منتشر شده از احراز صلاحیت یا رد داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها حقیقت ندارد و شورای نگهبان کاملا این اخبار را تکذیب می‌کند.

وی افزود: در حال بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری هستیم و پس از حصول نتیجه اسامی تایید صلاحیت شده را اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی ادامه داد: از مردم و رسانه تقاضا داریم به اخبار غیر موثق و کذب استناد نکنند. قوه قضاییه باید با کسانی که نسبت به انتشار اخبار کذب  و زود هنگام مبنی بر تایید و یا عدم تایید صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برخورد کند.

انتهای پیام/ ایسنا

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.