شناسه : 26147
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

جوانان بر فرصت‌های فضای مجازی متمرکز شوند/ لزوم امیدآفرینی

معاون گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در قرارگاه بقیةالله گفت: جوانان باید به عنوان سفیران فضای مجازی، به جای آسیب‌شناسی از این فضا به فرصت‌های آن توجه کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان ؛ ابوالفضل باقری معاون گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در قرارگاه بقیه الله  با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور جوانان در فضای مجازی به عنوان سفیران فضای مجازی عنوان کرد: پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری، بخش اعظمی از سخنان ایشان براساس همان بیانیه است و به طور کلی نگاه این بیانیه براساس ایجاد یک تحول در حکمرانی کشور است که جوانان باید به صورت آتش به اختیار این تحول را مدیریت و مسائل انقلاب را حل کنند.

باقری تصریح کرد: ایشان در دیدار خود با دانشجویان در خردادماه سال ۹۸ فرمودند که برای رسیدن به چشم انداز این بیانیه نیاز به یک حرکت عمومی میان جوانان داریم. البته این حرکت در کشور وجود دارد اما باید سرعت گرفته و با محوریت جوانان به سمت تمدن نوین اسلامی برویم.

معاون گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود اعلام کرده‌اند دشمن طی ۴۰ سال آینده با انتشار اخبار دروغ و از طریق جنگ نرم رسانه‌ای در حال مأیوس سازی جامعه و جوانان است، افزود: ایشان تأکید دارند که جوانان باید در از بین بردن این محاصره رسانه‌ای دشمن پیشگام باشند. مقام معظم رهبری راهکار این امر را در دیدار با گروه‌های جهانی اعلام کردند و گفتند که گروه‌ها باید اقدامات خود را به صورت هنرمندانه به گوش جامعه برسانند.

وی بیان کرد: به علاوه در موضوع مواسات و کمک‌های مومنانه نیز فرمودند که شبیه روایت شهید آوینی از دفاع مقدس، باید روایت فتح مواسات نیز در جامعه برای مردم روشن شود.

معاون گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در قرارگاه بقیه الله با اشاره به ابزار رسانه در جنگ نرم خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود جوانان را افسران جنگ نرم در فضای مجازی دانستند و اعلام کردند که جوانان باید جامعه را تشویق به امید و حرکت جهادی کنند.

باقری با اشاره به راهکارهای این امر تأکید کرد: جوانان از چند طریق می‌توانند این گفته رهبری را محقق کنند. مقابله با تحریف‌های دشمن در فضای رسانه‌ای، ایجاد امید و خوشبینی در جامعه نسبت به آینده انقلاب از جمله راهکارهای تحقق سخنان رهبری است. به علاوه تمامی نهادها و مسئولین نیز وظیفه دارند در این زمینه تلاش کنند اما جوانان وظیفه ویژه ای دارند.

وی با بیان اینکه مهمترین رسانه در اختیار جوانان، فضای مجازی است، گفت: یکی از مهمترین راهکارها در این خصوص، کمرنگ کردن آسیب شناسی این فضا و تمرکز بیشتر به فرصت‌های فضای مجازی است.

معاون گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در قرارگاه بقیه الله توضیح داد: جوانان متخصص کشور نسبت به فضای مجازی به جای آسیب شناسی و توجه به آسیب‌ها از فرصت‌های آن برای تقویت جامعه و ایجاد شبهه میان دشمنان استفاده کنند. قطع کردن فضای مجازی و یا فیلتر کردن آن هیچ سودی ندارد بلکه تنها موجب نصب برنامه‌های فیلتر شکن در گوشی جوانان و دسترسی آنها به تمامی مطالب می‌شود. به جای آسیب شناسی از فضای مجازی باید به فرصت‌های آن توجه کنیم.

وی با اشاره به دیگر راهکارها در این زمینه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین موضوعات، ایجاد تقویت میان جوانان است که در این راستا بنا به توصیه رهبری باید به جای توجه به موانع به اهداف و قله نگاه کنیم. به علاوه ایجاد امیدواری در خود و جامعه حتی در اطرافیان و خانواده نیز مهمترین امری است که جوانان می‌توانند انجام دهند.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر در فضای مجازی نقشی منفعلانه داریم، اظهار داشت: متأسفانه نهادهای فرهنگی و متولی ما در فضای مجازی منفعل عمل می‌کنند و منتظر حملات و پاتک‌های دشمن هستند و پس از رخ دادن یک حمله فرهنگی تازه به فکر راهکار می‌افتند.

معاون گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب در قرارگاه بقیه الله ادامه داد: موضوع انتشار کلیپ اخیر یکی از خواننده‌ها نیز مصداق این امر است چرا که پس از این اتفاق، نهادهای فرهنگی تازه به فکر راهکاری برای آن افتادند. این در حالی است که ما باید پیش از حملات دشمن، حضور فعال در فضای مجازی داشته باشیم.

وی افزود: این حضور فعال و استفاده از فرصت‌های فضای مجازی می‌تواند به شکل ایجاد شبهه در میان دشمنان باشد. به عنوان مثال مدت‌ها پیش در خصوص موضوع هولوکاست این شبهه افکنی ایجاد شد و شاهد تقلای دشمنان برای رفع آن بودیم.

باقری در پایان تأکید کرد: در حال حاضر رهبر انقلاب معتقدند که جوانان جامعه کنونی از جوانان دوران دفاع مقدس بدتر نیستند اما مسئولین ما این موضوع را قبول ندارند. به عقیده رهبری جوانان جامعه فعلی بدون دیدن امام خمینی و دوران انقلاب همچنان برای استحکام این نظام تلاش می‌کنند به همین منظور نیز باید به کمک جوانان در شبکه مجازی شبکه‌های متعدد بزنیم و پیشرفت‌های انقلاب را به جامعه و جوانان بشناسانیم.

مهر

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.