شناسه : 26126
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
آزادی بیش از ۳ هزار زندانی غیر عمد با تلاش سازمان بسیج حقوق دانان

سازمان بسیج حقوق دانان کشور از آزادی بیش از ۳ هزار نفر از زندانیان غیر‌عمد با تلاش بسیج خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان ؛ مسئول سازمان بسیج حقوق دانان درمرحله چهارم آزاد سازی زندانیان با اولویت جرائم غیر‌عمد که با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران و با حضور مسئولین بسیج اقشار، سردار زهرایی مسئول سازمان سازندگی و بسیج مداحان و مسئول بسیج جامعه زنان کشور خانم بیابانی و شورای مرکزی بسیج حقوق دانان درروز سه شنبه مورخ 99/12/19 برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام  گفت: در مرحله اول آزاد‌سازی زندانیان غیرعمد تعداد ۸۰۰ نفر، مرحله دوم ۸۸۸ نفر، مرحله سوم ۶۷۲ نفر و در مرحله چهارم ۶۴۳ نفر آزاد شدند که در مجموع ۳ هزار و ۳ نفر در این چهار مرحله به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

وی افزود: این آزادسازی‌ها هم بیشتر از طریق صلح و سازش انجام شده که در میان استان‌ها، استان فارس بیشترین تعداد آزادسازی را داشته‌است.

انبارکی گفت: بسیج می‌تواند با بسیج کردن ظرفیت‌های اجتماعی کار‌های بزرگی را انجام دهد و این در حالی است که هر زندانی که آزاد شده بسته معیشتی هم به وی اعطا شده‌است. مسئول بسیج حقوق‌دانان کشور گفت: زنان سرپرست خانوار اولویت اصلی ما در بحث آزاد‌سازی زندانیان غیر‌عمد است و تلاش داریم کاری کنیم که هر جامعه و قشری به دنبال حل مشکلات هم قشری‌های خود باشد و به همین دلیل در بسیج زنان، بسیج حقوق دانان، بسیج ورزشکاران و بسیج مداحان این حرکت‌ها به خوبی دنبال شده و تعداد قابل‌توجهی از زندانیان غیر عمد آزاد شده‌اند.
وی با اشاره به ظرفیت بالایی که در اقشار مختلف بسیج وجود دارد، اضافه کرد: اقشار مختلف بسیج برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ظرفیت بالایی دارند که در این طرح تاکنون به خوبی فعالیت داشتند؛ در همین راستا بسیج ورزشکاران بیستم اسفند برنامه‌ای با حضور مسئولان ورزش کشور دارند و علاوه بر این بسیج جامعه مداحان نیز در سال جاری ۳۰۴ نفر از این زندانیان را موفق‌شده آزاد کند. مسئول بسیج زنان در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه در پویش آزادسازی زنان زندانیان غیر عمد ۶۸ نفر آزاد شده‌اند، گفت: در این پویش تلاش داریم کاری کنیم که با تلاش به روزی برسیم که هیچ زن سرپرست خانواده‌ای برای مسائل و مشکلات مالی غیر عمد در زندان نباشد.

در ادامه رئیس سازمان بسیج ورزشکاران گفت :در مراسم گلریزان که در تاریخ 99/12/20 برگزار خواهد شد تعداد  200 زندانی جرایم غیر عمد با کمک‌هایی که از سوی جامعه ورزش جمع‌آوری شده بود، آزاد می شوند. 

وی همچنین افزود: پیراهن علی انصاریان و مهرداد میناوند دو پیشکسوت فقید فوتبال ایران که چند هفته قبل در بازی دوستانه توسط پیشکسوتان فوتبال امضا شده بود، به مزایده گذاشته خواهد شد و قرار است این مزایده در برنامه «عصر جدید» ادامه پیدا کرده و در نهایت به بالاترین قیمت فروخته و مبلغ آن برای آزادسازی زندانیان غیر عمد هزینه شود.

میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران اعلام کرد که تعداد دیگری از ورزشکاران مدال‌های خود را در راستای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد به مزایده گذاشته‌اند.

در ادامه این نشست مسئول بسیج مداحان، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج مداحان برای آزادی زندانیان غیر عمد، گفت: اقدامات بسیار خوبی توسط بسیج مداحان در حوزه آزاد سازی زندانیان غیر عمد انجام شده است و در مجموع ۳۰۴ زندانی غیر عمد در کل کشور توسط بسیج مداحان تا به امروز آزاد شده است.

مسئول بسیج زنان در بخش دیگر این نشست با بیان اینکه در پویش آزاد سازی زنان زندانیان غیر عمد ۶۸ نفر آزاد شده اند گفت: در این پویش تلاش داریم کاری کنیم که با تلاش به روزی برسیم که هیج زن سرپرست خانواده ای برای مسائل و مشکلات مالی غیر عمد در زندان نباشد.

Image
انبارکی مرحله چهارن ازاد سازی زندانی

 

Image
مرحله چهارم آزاد سازی زندانی بسیج
Image
مرحله چهارم آزاد سازی زندانی

 

Image
مرحله چهارم ازاد سازی زندانیان

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.