شناسه : 25973
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا :

درباره برجام حرف و وعده خیلی شنیده‌ایم؛ این دفعه فقط عمل/تاکید بر اولویت مشارکت در انتخابات

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌ فرمودند: درباره برجام یک کلمه بگویم؛ ما حرف و وعده خوب خیلی شنیده ایم که در عمل نقض شده و به ضدّ آن تبدیل شده؛ اما این دفعه فقط عمل!جمهوری اسلامی مثل گذشته به حرف قانع نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان ؛ هرسال به‌مناسبت سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن 1356، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب دیدار می‌کردند که به‌علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، این دیدار از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز انجام شد

اهم محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب به این شرح است: 

* در شرایط کرونایی و تعطیلی اجتماعات از دعاهای ماه رجب در خانه‌ها غفلت نشود.

* امیدوارم که از برکات معنوی این ماه، همه بهره ببرند؛ خب در این ماه اجتماعات وجود ندارد و آنچه که هر سال برای مردم میسر بود در اجتماعاتِ عبادی و اهل حال و ذکر و توجه امسال نیست لکن در خانه ها از دعاهای رجب غفلت نشود و این تعطیلی موقت اجتماعات، نبایستی موجب بشود که ما از برکات این ماه و از عبادت و دعا و توسل به درگاه الهی غافل بشویم.

 آذربایجان؛ دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی و تجزیه‌طلبی

* رهبر انقلاب در سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز فرمودند: آذربایجان دژ استوار ایران در مقابل حملات خارجی بوده است یعنی ما با همسایه متعرض و متجاوز، چه روسیه تزاری و چه عثمانی سابق چه شوروی، همواره  با حملات مواجه بودیم.

* اگر چنانچه آذربایجان نبود و تبریز نبود و مقاومتها نبود و ایستادگی‌ها نبود و جان فشانی‌ها نبود ممکن بود این تعرض به مناطق مرکزی کشور هم کشیده بشود آذربایجان سد و دژ مستحکمی بوده است که همواره این حملات را پس زده است و جلوی آنها را گرفته است.

* منطقه تبریز و آذربایجان دو ویژگی هویتی ثابت و همیشگی داشتند یکی عبارت است از دلبستگی عمیق به اسلام به دیانت اسلامی و دومی غیرت و حمیت شدید نسبت به ایران این همیشه در دورانهای مختلف در آذربایجان وجود داشته اسلام را و ایران را آنچنان اهمیت دادند و آنچنان درباره‌اش حمیت نشان دادند  که واقعا یک برجستگی مهمی است که اینها مکرر در برابر توطئه‌های بیگانگان برای تجزیه ایران، در مقابل این تجزیه‌طلبی‌ها ایستادند و یکپارچگی کشور را حفظ کردند.

*رهبر انقلاب در سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز: (در جریان انقلاب) امام بود که در جلو جمعیت حرکت کرد. اگر امام شجاع نبود، می ترسید، ناامید و خسته می شد و تنبلی می کرد؛ این حرکت اتفاق نمی افتاد؛ امام لحظه به لحظه در جریان حوادث بود تا وقتی که حکومت نظامی را نفی کرد و مردم را به خیابان ها آورد و آنها هم نترسیدند و به میدان آمدند.

* هرچه انتخابات پرشورتر و با اقبال مردم بیشتر باشد اثرات آن برای کشور بیشتر خواهد شد؛  دشمنان هر وقت نزدیک انتخابات می شود، می گویند آزادی نیست، دخالت هست، مهندسی انتخابات هست و.. تا مردم را دلسرد کنند.

* اگر این شرکت پرشور مردم با یک انتخاب درست که حقیقتا یک نیروی کارامد، با ایمان و پرانگیزه و علاقه مند به کار انتخاب شود آینده کشور را تضمین خواهد کرد.

* علاج دردهای مزمن کشور در پرشور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و حضور اصلح و شخصیت مناسب است.

* درباره برجام یک کلمه بگویم: ما حرف و وعده خوب خیلی شنیده ایم که در عمل نقض شده و به ضدّ آن تبدیل شده. اما این دفعه فقط عمل! جمهوری اسلامی مثل گذشته به حرف قانع نخواهد بود.

*پنهان و کتمان نمی‌کنیم که در بخش‌هایی عقب ماندگی داریم؛ هر جا انقلابی عمل کردیم موفق شدیم و هر جا غیر انقلابی و رفتار ناشی از کسالت و خستگی انجام شد، شاهد عقب ماندگی بودیم؛  اما در برآیند کلی نسبت به قبل از انقلاب وضعیت بسیار متفاوت‌تر است و امروز پیشرفت‌های بسیاری داشته ایم.

* قبل از انقلاب جمعیت کشور 35 میلیون بود امروز 85 میلیون است؛ آن روز چندین برابر امروز از درآمد نفت استفاده می‌کردیم امروز اما علاوه بر تحریم، درآمد نفت هم بسیار کم‌تر شده است.

* دشمن ناکامی‌ها را چند برابر بزرگ‌تر نشان می‌دهد و پیشرفت‌ها را مطلقا نشان نمی‌دهد؛ این برای این است که جوانان را ناامید و مردم را نسبت به آینده بدبین کنند؛ از دروغ هم باکی ندارند؛ برخی عناصر داخلی هم از روی غفلت حرف‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند و آن را بازتاب می‌دهند.

* ناکامی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود؛ مردم هم اما امروز نسبت به فساد و فاصله طبقاتی بسیار حساس‌تر از سال‌های ابتدایی انقلاب هستند و این بد نیست؛ وظیفه داریم با دستاوردها، ناکامی‌ها را جبران کنیم؛ دشمن اما عکس این را می‌گوید و می‌خواهد.

تسنیم

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.