شناسه : 25876
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
انبارکی - بسیج حقوق دانان
آزادی ۵۵۰ زندانی جرائم غیرعمد

اجرای سومین مرحله آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد با رویکرد زنان سرپرست خانوار

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در مراسم سومین مرحله آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با رویکرد آزادی زنان سرپرست خانوار، گفت: طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به یاد سردار شهید سلیمانی شروع شده است و در سومین مرحله اجرای این طرح هستیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان ؛  روز چهارشنبه ۱۵ بهمن‌ماه، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مصادف با روز مادر، سومین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان با اولویت جرائم غیرعمد(با رویکرد زنان سرپرست خانوار) با حضور آیت‌الله کعبی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، سردار پازدار، معاون اجرایی سازمان بسیج و سهراب انبارکی، مسئول بسیج حقوقدانان، ، سردار فرهادی، مشاور عالی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور و فرماندهان سپاه‌های استانی به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

Image
انبارکی بسیج حقوق دانان

دکتر انبارکی، مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت ایام دهه مبارکه فجر اظهار کرد: بسیج امروز یک مجموعه پویا، سازنده و با ظرفیتی ارزشمند است و ما در تلاشیم اقدامات خود را بر پایه سند تحولات قضایی انجام دهیم.

وی افزود :ما در تلاشیم طرح آزادسازی زندانیان و با اجتماعی کردن آن‌ها با جدیت ادامه پیدا کند و در مرحله اول آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد ۸۰۰ زندانی و در مرحله دوم ۹۰۰ زندانی آزاد شدند.

او بیان کرد: : در این مرحله تاکنون ۲۶۰ نفر آزاد شده اند که ۲۰ نفر زن و ۲۴۸ نفر را مردان تشکیل می‌دهند و از فردا تا ۳۰ بهمن سال جاری ۲۸۲ نفر آزاد می‌شوند که ۴۸ زن و ۲۳۴ نفر هم مرد هستند. در این مرحله ۵۵۰ زندانی آزاد می‌شوند که ۶۸ نفر زنان هستند و این کار ارزشمند را بسیج انجام داده است که نشان می‌دهد هرجا بسیج وارد عمل شده، نتایج خوبی حاصل شده است.

وی اضافه کرد : ما در حوزه آزادی و انتقال زندانیان خارج کشور هم ورود کردیم که تاکنون یک نفر از ترکیه و ۲ نفر از دبی آزاد شده اند و در مجموع ۲۴۳ زندانی را از خارج کشور به ایران منتقل کرده ایم که این کار با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه صورت گرفته است که ادامه حبس آن‌ها در کشور طی شود.

:دکتر انبارکی گفت ۱۹ اسفند امسال هم در مرحله چهارم و آخرین مرحله آزادی‌های زیادی خواهیم داشت.

Image
انبارکی بسیج حقوق دانان

سپاه و بسیج پیشرو در عرصه خدمات رسانی به مردم

آیت الله کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زندانی کردن زنان مساوی با زندانی کردن خانواده است، تصریح کرد: ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده مهم است و یکی از علتهای کم بودن تعداد زنان در زندان ها توجه به همین بند است.

ایشان تأکید کرد: وجود شجره طیبه بسیج، فتح الفتوح انقلاب اسلامی است که ثمرات بسیاری دارد، یکی از اقدامات، پیشگامی در تمامی عرصه هاست آن‌گونه که سپاه و بسیج توانسته‌اند در سیل و کرونا و کمک‌های مؤمنانه، نهضت خدمات‌رسانی مطلوبی را ارائه دهند.

وی به موفقیت طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: طرح سردار سلیمانی، بسیج جامعه پزشکی موفق بوده و برای پیشگیری از این ویروس منحوس تلاش می‌کند.

آیت‌الله کعبی در بخش دیگری از سخنانش، به موفقیت بسیج حقوق دانان و بسیج جامعه زنان کشور اشاره کرد و گفت: بسیج حقوق دانان توانسته برای اجرایی نمودن سند تحول قوه قضاییه و عملیاتی کردن سند تعامل این قوه با سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کند و بسیج جامعه زنان، فرماندهان سپاه استانی و خیرین، کمک‌کننده این عمل خالص و الهی در سه مرحله بوده اند.

زندانی شدن زنان، مساوی با زندانی کردن یک خانواده است

وی با اشاره به اصل ۲۱ قانون اساسی، متذکر شد: در این اصل به مساله حقوق زنان توجه شده است، در بندهای این اصل آمده که دولت باید حامی حقوق زنان باشد و به مساله رشد و حقوق مادی و معنوی آن ها توجه کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زندانی کردن زنان مساوی با زندانی کردن خانواده است، تصریح کرد:  ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و بقای خانواده مهم است و یکی از علتهای کم بودن تعداد زنان در زندان ها توجه به همین بند است.

زندانی کردن زندانیان، به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست

وی همچنین اضافه کرد: نطام رسیدگی به دعاوی دو رکن ادارد، حل اختلاف که این مهم است و ثواب بسیاری داشت و بعد دوم فصل خصومت است که در آن بر زندانی نکردن افراد تأکید می شود، لذا در آداب قضا مستحب است که در فصل خصومت باز هم طرفین را به صلح و سازش دعوت کنند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه زندانی کردن زندانیان به صرفه اقتصادی نیست، اظهار کرد: هزینه نگهداری روزانه یک زندانی ۵۵ هزار تومان است و اگر این رقم را در سال در نظر بگیریم عدد هنگفتی می شود و این به ضرر بیت المال و به صرفه اقتصادی نیست.

Image
پازدار

 

تلاش سپاه و بسیج برای گره گشایی از مردم

سردار پازدار معاون اجرایی حوزه ریاست سازمان بسیج در ادامه این مراسم، افزود: این برنامه با تلاش بسیج حقوق دانان و هماهنگی سپاه در استان‌های مختلف، برگ زرینی بر کارنامه درخشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. تلاش سپاه و بسیج برای گره گشایی از مردم بوده و هست.سردار پازدار گفت: سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین به تعبیر آقا به عنوان یک مزرعه بی حصار با خدمات متعدد و بی منت در خدمت مردم است.

 وی تاکید کرد: امسال در جریان این بیماری منحوس فعالیت‌های زیادی از سوی همه بسیجیان و پاسداران انجام شد به خصوص کمک‌های مومنانه که بسیار تاثیر گذار بوده است.

Image
بیابانی - بسیج حقوق دانان

 

مینا بیابانی، مسئول سازمان بسیج جامعه زنان نیز در این مراسم گفت: بازیابی و بازگرداندن زنان زندانی به جامعه و خانواده‌های خود بحث حائز اهمیتی است. ما در تلاشیم که زنان سرپرست خانوار را با علاقه و مهارت‌هایشان آشنا کنیم و آن‌ها را تا کسب درآمد یاری‌رسانی خواهیم کرد.
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان در پایان سخنان خود تصریح کرد: سعی می‌کنیم که آسیب‌های روحی و روانی و فرهنگی خانواده‌های زندانیان را تا حدی جبران کنیم.

Image
ازاد سازی زندانیان - بسیج حقوق دانان
Image
آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد سازمان بسیج حقوق دانان - خانم بیابانی

 

Image
 آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد سازمان بسیج حقوق دانان
Image
 آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد سازمان بسیج حقوق دانان

 

Image
 آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد سازمان بسیج حقوق دانان

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.