شناسه : 25694
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
سازمان بسیج حقوق دانان برگزار کرد

بررسی ابعاد حقوقی و سیاسی فتنه سال 88

سازمان بسیج حقوق دانان در گرامیداشت روز یوم الله 9 دی به بررسی ایعاد حقوقی و سیاسی فتنه سال 88 پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان، مراسم گرامیداشت سالروز یوم الله 9 دی ، با موضوع بررسی ابعاد حقوقی و سیاسی فتنه سال 88  با حضور دکتر زاکانی رئیس پژوهش های مجلس شورای اسلامی و آقای انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوق دانان و آقای عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و آقای حلاج زاده مسئول مرکز مشاوره ایرانیان خارج از کشور و جمعی از نخبگان حقوقی و قضایی کشور در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

زاکانی

علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام اله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدت های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان به تبیین ابعاد مختلف فتنه 88 پرداخت.

وی بیان کرد: بعضی مواقع اشکال کار در این است که مختصات خودمان را اشتباه می‌دانیم که می‌تواند به ضرر خود و دیگران باشد. در فتنه سال ۸۸ گرفتار کسانی بودیم که ابتلائاتی داشتند.

وی ابراز داشت : با پیروزی انقلاب امام (ره) در حوزه داخلی و خارجی به پیروزی رسید، در داخل ۶ گروه مقابل امام صف کشیده بودند. برخی جزو رژیم پهلوی و برخی جزو کسانی بودند که اهل مبارزه نبودند. امام (ره) در ابتدای انقلاب اسلام ناب را به رخ مخالفان کشید.

وی ادامه داد: در حوزه خارجی نیز امام (ره) در مقام عمل استقلال از قدرت‌ها و قیام علیه استکبار پیش روی بشر گشود. در مقابل اولین گام جریانات مخالف انحراف انقلاب از مسیر درست خود بود. انقلاب آن زمان با انحراف و نفوذ مقابله کرد.

زاکانی گفت: دشمن در گام دوم و دلبستن به انحراف جنگ را به کشور تحمیل کرد، اما ما رشد کردیم. از سال ۶۶ جنگ نرم دشمن علیه کشورمان آغاز شد، اما سبب نشد از رشد بیاستیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر کدام از این فرصت‌ها می‌تواند یک ملت را زمین‌گیر کند، اما به برکت اسلام و رهنمود‌های امام راحل و رهبر انقلاب از بحران عبور کردیم.

ایشان ادامه داد: در فتنه ۸۸ برخی از افراد بودند که قصد آشوب داشتند. موضوع ما کسانی است که میدان داری فتنه را کردند و هنوز آتش بیار معرکه هستند. آن‌ها جز منافقین و ریزش‌های انقلاب نیست.

زاکانی بیان کرد: امر‌وز بعد از سال‌ها که از فتنه‌های مختلف می‌گذرد ما در آستانه یک تحول هستیم و نیاز به یک مختصات جدی و جدید هستیم. راه و آینده کشور درخشان است.

انبارکی

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان با اشاره به سالروز یوم الله 9 دی و با گرامیداشت این روز گفت: حماسه 9 دی برگ زرینی از تاریخ مردمان این سرزمین و در  ام القرای  ایران اسلامی است که این برگ زرین را مردم عزیز و با بصیرت انقلابی به منحصه ظهور رسانند.

وی افزود : حماسه 9 دی، حماسه بی بدیل بود که در تاریخ انقلاب اسلامی شکل گرفت و مقام معظم رهبری به کرات این موضوع را اشاره فرمودند.

دکتر انبارکی گفت دشمن امروز به دنبال نفود در بدنه نظام، در میان ارکان نظام است که اقشار تحصیل کرده و دانشمند ما باید بیانات مقام معظم رهبری را در لایه های مختلف جامعه  به معنای واقعی تبیین کنند .

وی همچنین خاطر نشان کرد: دشمن دست از فتنه انگیزی بر نمی دارد چرا که راهبرد آن براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و برای رسیدن به این راهبرد از تاکنیک مختلفی برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می­کند.

حلاجزاده

 

عمرانی

 

ااا

 

غغهعغ

 

حلاج زاده

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.