شناسه : 25479
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

رئیس سازمان زندان‌ها: سازمان زندان‌ها برای موفقیت در تادیب و تربیت زندانیان نیازمند بودجه است

حاج محمدی گفت: سازمان زندان‌ها برای موفقیت در تادیب و تربیت نیازمند بودجه و اعتبار متناسب است.

مم

به گزارش روابط عمومی بسیج حقوق دانان رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور در محل سازمان زندان‌ها، با محمدمهدی حاج‌محمدی رئیس سازمان زندان‌ها دیدار و در خصوص موضوعات فرهنگی و ماموریت سازمان زندان‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها در این دیدار اظهار داشت: در راستای فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (حفظه الله) مبنی بر لزوم تبدیل زندان به کانون تربیت و آموزشگاه نیکی‌ها، با وجود تلاش‌های صورت گرفته، با الگوی متعالی زندانبانی اسلامی فاصله داریم.

حاج محمدی افزود: در دوره جدید مدیریتی تلاش شده است با کمک گروه‌های مردمی جهادی، تحول بزرگی در نیل به آرمان‌های تحولی و ابلاغی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها برای موفقیت در تادیب و تربیت نیازمند بودجه و اعتبار متناسب است، متاسفانه زندانی دارای سرانه اختصاصی فرهنگی نیست؛ از نمایندگان مجلس خواست تا با تصویب و تأمین اعتبار لازم در بودجه سال آینده، سازمان را در این مأموریت مهم که اصلاح، تادیب، تربیت و باز اجتماعی کردن مددجویان است، یاری کنند. اگر زندانبانی به معنای واقعی صورت نگیرد یعنی نقش تادیب کنندگی روزگار توسط زندان، به درستی ایفا نشود هزینه‌ها در واقع هدر رفته است و زندانی پس از آزادی مجددا به چرخه بزهکاری برخواهد گشت.

عضو شورای عالی قضایی با بیان اینکه نقش درست زندان تادیب است، گفت: برای ایفای این نقش و اجرای کامل فرآیند تادیب و تربیت نیاز به تخصیص بودجه اختصاصی برای کار فرهنگی داریم.

رئیس سازمان زندان‌ها در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش زندانبانان در فرآیند اصلاح و تربیت و سختی کار آنان گفت: اجرا نشدن قانون تسری مصوب سال ۹۱، زندانبانان را دلگیر و گلایه‌مند کرده است. انتظار داریم اجرای قانون تسری، از سوی نمایندگان محترم مجلس پیگیری و مطالبه شود تا در بودجه سال آینده ردیف اعتباری لازم را برای اجرای این قانون که جبران بخشی از زحمات و سختی کار کارکنان زندان‌ها است پیش بینی کنند.

حجت الاسلام آقا تهرانی؛ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با تأیید ضرورت فعالیت‌های فرهنگی و حضور گروه‌های جهادی در زندان برای کمک به پیشبرد اهداف تربیتی، بر اهمیت توسعه فعالیت‌ها و آمادگی نمایندگان مجلس برای انجام وظایف قانونی و کمک به ماموریت فرهنگی سازمان زندان‌ها تأکید کرد.

زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز با بیان خاطراتی از سیره شهید اسدالله لاجوردی و حضور مداوم ایشان در زندان‌ها و گفت‌وگو با زندانیان گفت: به اعتقاد پدرم، زندانیان افرادی اصلاح پذیر و قابل تغییر و بازگشت به جامعه حتی به شکل توانمندتر از گذشته هستند و کمیسیون فرهنگی مجلس وظیفه خود می‌داند در پیشبرد اهداف سازمان زندان‌ها تمام تلاش خود را بکار بسته و از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند.

در ادامه سایر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در خصوص سختی کار زندانبانی و ضرورت توجه ویژه به زندان‌ها و کمک به زندانیان سخنانی ایراد کردند.

در این جلسه که در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها برگزار شد گزارش کاملی از وضعیت شاخص‌های مختلف فرهنگی و تربیتی در زندان‌ها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه ارائه شد.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.