شناسه : 24745
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
اولین نشست شورای عالی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه امروز در محل مرکز وکلا برگزار شد.

اولین نشست شورای عالی وکلای مرکز وکلاء قوه قضائیه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان ، اولین نشست وکلای شورای عالی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با حضور علی بهادری جهرمی رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و همه اعضای منتخب در محل مرکز وکلا برگزار شد.

محمد روشن در این نشست به‌ عنوان رییس شورای عالی وکلای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، یوسف‌رضا ادیب زاده به‌ عنوان نایب‌رییس این شورا، رامتین قانع به عنوان دبیر و عزالدین سلیمانی و مائده چینی‌ساز به عنوان بازرسان این شورا انتخاب و احکام خود را دریافت کردند.

«مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» بنا بر حکم مقرر در قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۷۹ تأسیس شد. مطابق ماده ۱۸۷ این قانون، قوه قضائیه اجازه پیدا کرد تا نسبت به تائید صلاحیت فارغالتحصیلان رشته حقوق و نیز سایر رشته‌های کارشناسی اقدام کند و سنگ بنای «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» نهاده شد. این مرکز که در حوزه ارائه خدمات وکالتی، کارشناسی رسمی و مشاوره حقوقی فعالیت می‌کرد، به موجب قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۲ و آیین‌نامه آن صلاحیت گسترده‌تری در حوزه مشاوره خانواده پیدا کرد.
مرکز دارای شخصیت حقوقی، مالی و اداری مستقل است که رییس آن را رییس قوه قضاییه از میان حقوقدانان انتخاب میکند تا مرکز را زیر نظر هیات نظارتی به ریاست معاون اول قوه قضاییه و با حضور برخی از اعضای شورای عالی قضایی اداره کند. در هر استان یک هیات مدیره متشکل از نمایندگان وکلای آن استان و یک هیات مدیره متشکل از نمایندگان کارشناسان آن استان امور مربوط به حوزه صلاحیت خود را اداره می‌کنند.

ایرنا

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.