شناسه : 13771
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

دستور رئیس قوه قضائیه برای نظارت بر قیمت ها

آیت الله رئیسی به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و سازمان تعزیرات دستور داد با بازرسی مداوم بر اصناف و قیمت کالا‌ها ، بازار را از آشفتگی نجات دهند

رییس قوه قضاییه تأکید کرد: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان با نظارت و بازرسی علی‎الدوام و کنترل قیمت‎ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم باز گردانند. آیت‎الله رییسی با اشاره به گزارشات و شکایاتی که نسبت به وضعیت بازار به قوه قضائیه رسیده است، اظهار داشت: شرایط بازار برای مصرف‎کنندگان و تولیدگران مناسب و رضایتبخش نیست و نیازمند یک نظارت جدی از سوی دستگاه‎های مسئول است.

رییس قوه قضاییه، قیمت‌‎گذاری کالا‌ها برای حمایت از مصرف‎کنندگان و همچنین برخورد با افراد متخلف و متجاسر به قانون را از حقوق مردم دانست و گفت: سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کنندگان با نظارت و بازرسی علی‎الدوام و کنترل قیمت‎ها در بازار، آرامش را به زندگی مردم باز گردانند.

آیت‎الله رییسی با بیان این‎که هر جا دستگاه‎های مسئول مقتدرانه و کارشناسی وارد عمل شدند اثرگذار بوده‎اند، تأکید کرد: قیمت گذاری و تسعیر وظیفه دولت‎ها است و امروز هم دولت ودستگاه‎های متولی کنترل بازار باید با نجات بازار از وضعیت آشفته فعلی و حمایت از تولیدکننده و مصرف‎کننده، در جامعه آرامش ایجاد کنند. رییس قوه قضاییه در همین زمینه به ورود دستگاه‎های مسئول به موضوع قیمت خودرو اشاره کرد و متذکر شد که این اقدام موجب تاثیر بر این بازار و تا حدودی کنترل قیمت‌ها شد.

رییس قوه قضاییه در خصوص گزارش‌های تحقیق و تفحص مجلس که برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع کرده است، به دادستان تهران مأموریت داد موضوع را بررسی و گزارشی دقیق و جامع از وضعیت گزارش تحقیق و تفحص‎های ارجاع شده به قوه قضائیه ارائه دهد.

آیت‎الله رییسی با اشاره به گزارش برخی از استان‎ها درباره افزایش ورودی پرونده‎های صلح و سازش، به بخشنامه سال گذشته قوه قضاییه در مورد دراولویت قرار دادن موضوع صلح و سازش در دادرسی‌ها اشاره کرد و افزود: پیگیری این رویکرد از اولویت‎های جدی دستگاه قضایی است و لازم است دادگستری‌های کل کشور به آن اهتمام مضاعف داشته باشند.

دکتر جهانگیر رئیس سازمان زندان‎ها نیز در این جلسه با اشاره به پایان مهلت مرخصی بخشی از زندانیان مشمول بخشنامه ریاست قوه قضاییه، به ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای قرنطینه این افراد پیش از ورود به فضای عمومی زندان پرداخت و افزود: ۱۶ هزار نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند، با مرخصی پایان حبس دیگر به زندان باز نخواهند گشت.

منبع : میزان

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.