شناسه : 13742
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
سردار سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین
سردار سپهر در نشست مجمع عالی بسیج حقوقدانان عنوان کرد:

برای کمک به دستگاه قضایی آماده ایم

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: همانطور که بسیج در بحث بیماری کرونا با تمام توان وارد میدان شد در بحث کمک به دستگاه قضا در مقابله با مفاسد نیز خود را در رده جلوی مبارزه با فساد قرار می دهد.

به گزارش سرویس بسیج حقوقدانان خبرگزاری بسیج، سردار محمد حسین سپهر جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در اولین نشست مجمع عالی بسیج حقوقدانان کشور در سال 1399 با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند تشکیل هیات‌های اندیشه ورزی موجب پویایی و خردمندی و تاثیر گذاری بیشتر و پیشرو بودن بسیج می‌شود، اظهار کرد: در اقشار مختلف هیات‌های اندیشه ورز خوبی از افراد صاحب نظر تشکیل شده است و یکی از قشرهایی که کمک زیادی به ما می‌کند بسیج حقوقدانان است.

وی با بیان این مطلب که مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی تحقق جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی گفت: بیش از 3هزار فرمان ، توصیه و رهنمود از رهبر انقلاب داریم . اگر بخواهیم به صورت خلاصه منظومه فکری، اعتقادی، عملی و توصیه‌های رهبر انقلاب را جمع بندی کنیم، به نقش مردم در تحقق فرآیند انقلاب اسلامی که نقش اول است می‌رسیم.

سپهر در بیان تاکید نقش مردم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی گفت: از اول انقلاب تا کنون هر گاه در نقاط تاریخ ساز قرار گرفتیم، نقش مردم در مجرای بسیج نقش اول بوده است. به عنوان مثال در موضوع کرونا ما اولین نهادی بودیم که با وزارت بهداشت و درمان تفاهم نامه نوشتیم و اولین سازمانی بودیم  که با تمام توان به یکی از مسائل بزرگ این بیماری یعنی بحث غربالگری بیش از 80 میلیون نفر ورود پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امکانات بهداشتی و درمانی ما نسبت به اروپا و آمریکا نزدیک 3تا 5 برابر کمتر است اما آن‌ها قادر نبودند با روشی منطقی، علمی و باکیفیت این بیماری را مدیریت کنند. جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین  در ادامه به ورود بسیج به تولید اقلام بهداشتی پرداخت و افزود: در اقلام بهداشتی ما چند هزار خیاط خانه راه‌اندازی کردیم و اکنون هم تولید کننده و صادر کننده ماسک و لوازم بهداشتی هستیم.

جانشین فرمانده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در انگلیس و آمریکا مردم را به صورت گله‌ای رها کردند . در برخی از کشورهای دیگر نیز با قدرت نظامی و سرکوب مردم و امر و نهی شدید سخت نظامی و امنیتی با مردم در برابر این بیماری برخورد کردند اما در کشور ما مردم زندگی عادی، خودشان را ادامه داده و این بیماری را مدیریت کردند.

سردار سپهر افزود: با تمام این سختی‌ها من یقین دارم که ما در مدیریت بحران این بیماری قطعا یکی از کشورهای پیش رو خواهیم بود.

وی به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند مشکلات معیشتی مردم را حل کنید، اشاره کرد و گفت: بسیج  3.5 میلیون نفر از خانواده های مستضعف را زیر پوشش قرارداد که در چند مرحله کالاهای مورد نیاز را بین آن‌ها توزیع می‌کنیم.

سردار سپهر یادآور شد:  این ظرفیت بزرگ بسیج باید در تمام عرصه‌های نظام تکثیر شود و یکی از مراکز مهم وتاثیر گذار در هر کشور بحث دستگاه قضا و اسقرار عدالت در دستگاه قضا است . همانطور که در بحث این بیماری، بسیج با تمام توان وارد شد می‌بایست در  بحث دستگاه قضا که یک بحث دائمی است نیز بسیج خود را در رده جلوی مبارزه با فساد و بی عدالتی و جلوگیری از نفوذ قرار دهد. وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند نوعی جهاد حقوقی و قضائی هستیم تا با یک روحیه بسیجی و جهادی در این راه ثابت قدم باشیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه  آموزش‌های حقوقی مردم و مطالبه گری و همکاری با قوه قضائیه از یادگیری احکام شرعی کمتر نیست گفت: هر جا بسیج است باید بخشی از کار آن‌ها آموزش‌های حقوقی به مردم باشد، ما 50 هزار نفر حقوقدان بسیجی داریم که باید از این افراد کمک بگیریم  و سعی کنیم در همه عرصه‌ها حضور بسیج حقوقدانان را مستحکم تر کنیم.

وی عنوان کرد: شاید برخی از مسئولان دستگاه قضا یک ملاحظاتی داشته باشند اما ما به عنوان مردم  بهتر می‌توانیم ورود پیدا کنیم. جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین  ادامه داد: ما موانع زیادی در دستگاه های اجرایی داریم اما بسیج همه جا حضور دارد. ما باید چشم و گوش دستگاه قضا باشیم و بهترین اطلاعات را در اختیار این دستگاه قرار دهیم.

سردار سپهر بیان کرد: ما می‌خواهیم این نهضت مطالبه‌گری در موضوع فساد که عین فرمان رهبری است  را در آحاد مردم تحقق ببخشیم. وی در پایان خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم هر گونه تلاش و خواسته ‌ای که  دستگاه قضا دارد را محقق کنیم.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.