شناسه : 13725
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
مبالغ غارت شده از صندوق ذخیره فرهنگیان ، توسط قوه قضائیه برگردانده خواهد شد

آیت‌الله رئیسی: مبالغ غارت شده صندوق ذخیره فرهنگیان ، برگردانده خواهد شد

رئیس قوه قضائیه در نشست هم اندیشی با جامعه فرهنگیان گفت: بخشی از مبالغی که از صندوق ذخیره فرهنگیان به یغما برده شده بود، با حکم دادگاه برگشت و بخش‌های دیگر هم برگشت داده خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با جامعه فرهنگیان و تجلیل از مقام معلم شرکت کردند. در این نشست رئیس قوه قضائیه با تأکید بر لزوم اجرای سند تحولات بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه سیاست‌های مصوب نظام در این حوزه که به سند تبدیل شده است، حتما در آموزش و پرورش و آموزش عالی اجرایی شود. وی تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت هم می بایست از بعد نظارت، بر اجرای سیاست‌های نظام بر این قضیه نظارت کنند.

آیت الله رئیسی افزود: قوه قضائیه نیز به عنوان بخشی که نسبت به اجرای قوانین و حُسن جریان امور، نظارت دارد از طریق سازمان بازرسی و دیوان عدالت حتما بخش‌هایی را که در حوزه نظارتی این قوه هست، پیگیری خواهد کرد. آیت الله رئیسی تصریح کرد: مجموعه‌هایی که تربیت معلم را بر عهده دارند، از جمله دانشگاه فرهنگیان باید اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس قوه قضائیه با تشریح روند رسیدگی به پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این پرونده با حدود ۲۰ متهم در دادگستری مورد رسیدگی قرار گرفت و احکام نسبت به این افراد صادر شد و از پرونده‌هایی بود که به صورت قاطع مورد رسیدگی قرار گرفت. وی ادامه داد: بخشی از مبالغی که از این صندوق به یغما برده شده بود، با حکم دادگاه برگشت و بخش‌های دیگر هم با قدرت برگشت داده خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به مسائل حقوقی چهارصد نفر از معلمان که در این نشست  از سوی جامعه معلمان مطرح شد، قول پیگیری در این زمینه را داد.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.