شناسه : 13718
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
نشست روز کارگر

احیای هزار واحد تولیدی طی یک‌ سال گذشته با مساعدت دستگاه قضایی

در نشست رئیس قوه قضائیه با کارگران به مناسبت روز کارگر، از احیای 1000 واحد تولیدی با مساعدت قوه قضائیه طی یک سال گذشته خبر داده شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که به مناسبت روز کارگر میزبان اصحاب تولید و فعالان کارگری بود، با تبریک روز کارگر و قدردانی از زحمات ارزشمند کارگران اظهار داشت: تحقق در جهش تولید ، نیازمند حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری است. وی از قاچاق، واردات کالاهای دارای مشابه داخلی و عدم پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی و انتقال تسهیلات به بخش دلالی به‌عنوان موانع تولید یاد کرد.رئیس قوه قضاییه همچنین با تاکید بر لزوم حمایت‌های قانونی، قضایی، مالی، پولی و بانکی از فعالیت‌های دانش بنیان در کشور تصریح کرد: تسهیلات باید به اشخاص مولد اختصاص پیدا کند.

آیت‌الله رئیسی لزوم اصلاح نظام اداری صدور مجوزها را نیز متذکر شد و گفت  تولیدکنندگان نباید در پیچ و خم بروکراسی اداری گرفتار شوند.رئیس قوه قضائیه مشکلات مربوط به حوزه خصوصی‌سازی را ناشی از اجرای نادرست اصل ۴۴ و  واگذاری کارخانجات به افراد فاقد صلاحیت، مهارت، دانش و سرمایه دانست. رئیس قوه قضاییه در عین حال بر لزوم پرهیز شرکت‌های بزرگ دولتی و دستگاه‌های اداری متصل به قدرت از رقابت با بخش خصوصی تأکید کرد. آیت‌الله رئیسی همچنین گفت که مشکلات واگذاری‌‌ها که اعتراض تولیدکننده‌ها و کارگران را برانگیخته، باید با همکاری دولت و هیات‌ ویژه ساماندهی واگذاری‌ها که اخیراً از سوی مجلس تشکیل شده، برطرف و روند خصوصی سازی از شکل سابق خارج شود.

در ابتدای این نشست، حجت‌الله عبدالملکی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) ، از احیای حدود هزار واحد تولیدی در طول یک‌سال گذشته با مساعدت دستگاه قضایی سخن گفت. معاون اشتغال زایی و خودکفایی کمیته امداد، همچنین ایجاد دفتر ویژه حمایت از سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی کل کشور، برخورد با متخلفان و مفسدین اقتصادی، مقابله با قاچاق کالا و نظارت بر حوزه پولی و بانکی را از دیگر اقدامات قوه قضاییه برای حمایت از تولید عنوان کرد. وی جلوگیری از فعالیت‌های غیر مولد، تعیین تکلیف ابربدهکاران بانکی، جلوگیری از فرار مالیاتی، مقابله با قاچاق سازمان‌یافته،کاهش اطاله دادرسی در پرونده‌های قاچاق، جلوگیری از خرید کالاهای خارجی توسط دستگاه‌های دولتی و عمومی را از مهمترین وظایف شمرد.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به نظرات و گزارش های حاضران در جلسه ، به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داد نهایتاً ظرف ۱۰ روز با همفکری کارگران و شورایعالی کار، گزارش جامعی از نظام مسائل و مشکلات حوزه کارگری و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان کارگران تهیه کند تا برای حل آنها چاره‌اندیشی شود.

 

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.