شناسه : 13710
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
برخورد قضائی با کوتاهی در مبارزه با مواد مخدر

برخورد قضایی با هر گونه کوتاهی مسئولین در امر مبارزه با مواد مخدر

دادستان کل کشور اظهار داشت : با دستگاه‌ها و مسئولینی که بدلیل کوتاهی در مبارزه با موادمخدر توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر به دستگاه قضایی معرفی شوند، برخورد قضائی صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام منتظری ، دادستان کل کشور، در ویدئو کنفرانس معاونان ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده در سال 98 از جهت کشفیات موادمخدر و افزایش شناسایی املاک قاچاقچیان و مصادره و استرداد آن اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی، قوه قضائیه، وزارت اطلاعات، وزارت بهداشت و درمان، وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها دخیل هستند و هر کدام وظایفی دارند و ما بر قصور تعدادی از دستگاه‌ها در این حوزه اشراف کاملی داریم . حتی مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در مبارزه با موادمخدر سهم دارند.

 وی تأکید کرد: یکی دیگر از موارد رها بودن معتادین متجاهر است. هم جمع‌آوری و هم مراکز نگهداری معتادین متجاهر باید با هم دیده شود. منتظری اظهار کرد :‌ دولت مکلف شده است در تمام شهرستان‌ها مراکز نگهداری معتادین را داشته باشد ولی تعداد آنها خیلی کم است و متأسفانه از زندان برای نگهداری معتادین متجاهر استفاده می‌‌کنند که کار  غلطی است. دادستان کل کشور بیان داشت : امروز تعداد معتادان  و افرادی که آلوده موادمخدر هستند، زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست. در سال 98 طبق آمار کشف 950 تن موادمخدر را داشتیم. چقدر توزیع شده که ما توانسته‌ایم 950 تن آن را کشف کنیم ؟ دادستان کل کشور افزود: در شیوع ویروس کرونا افراد مسن بیشتر جان خود را از دست می‌دهند اما در موادمخدر نیروهای جوان و سازنده کشور آلوده می‌شوند .

منتظری بیان داشت: ستاد مبارزه با موادمخدر، دستگاه‌ها و مسؤولینی که به وظایف خود در این حوزه عمل نکردند را به عنوان متخلف به دستگاه قضایی معرفی کنند و قطعا با آنها برخورد می‌شود و تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.