شناسه : 13706
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

اجرای آزمایشی طرح «دادرسی الکترونیکی» در پایتخت

مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از اجرای آزمایشی طرح دادرسی الکترونیک در شهر تهران خبر داد.

حسن روحانی نیا، مدیرعامل کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص راه اندازی سامانه دادرسی الکترونیکی، کانون در نظر گرفت تا نسبت به اجرای آزمایشی این فرآیند در تعدادی از دفاتر شهر تهران اقدام کند. وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، ملزوماتی مانند ایجاد یک فضای مجزا جهت برقراری ارتباط تصویری مراجعین با مرجع قضایی ذیصلاح یا ملاقات تصویری خانواده ها با زندانی در ندامتگاه مربوطه، مورد نیاز است. وی افزود: ملاحظات دیگری مانند توزیع جغرافیایی متناسب در شهر تهران و حسن عملکرد گذشته دفاتر آزمایشی نیز مد نظر است.

در همین رابطه ، روحانی نیا در مصاحبه ای که در آذر ماه سال گذشته، طی چهارمین دوره گردهمایی مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور داشت، گفته بود : با مذاکراتی که با نهاد های مشاوره حقوقی قوه قضائیه، شامل نهاد مستقل کانون وکلا  و مرکز وکلای قوه قضاییه شده ، در صدد هستیم با ساز و کار دقیقی ، خدمات مشاوره حقوقی نیز در این دفاتر اتفاق بیفتد.

خدمات دفاتر در دو عنوان پذیرش دادخواست و شکایت خواهد بود. در حال حاضر نیز، بیش از هزار عنوان پذیرش موضوعات و همچنین  خدماتی مانند پذیرش اظهارنامه و اطلاع رسانی پرونده‌ها و موضوع ابطال تمبر وکلا در این دفاتر انجام می شود. گفتنی است در گذشته نزدیک، ۸۰۰ دفتر فعال خدمات قضایی الکترونیک در سراسر کشور وجود داشت که در حال افزایش به ۱۵۰۰ دفتر است. این دفاتر نقش به سزایی در رفع اطاله دادرسی دارند.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.