شناسه : 13701
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

اصلاح ساختار سازمان بازرسی کل کشور در جهت حمایت از تولید ملی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان،رئیس سازمان بازرسی کل کشور، از اصلاح ساختار سازمان بازرسی کل کشور در جهت حمایت از تولید ملی خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان،رئیس سازمان بازرسی کل کشور،گفت: حدود 24 درصد از برنامه سازمان بازرسی کل کشور در سال جاری در راستای حمایت از تولید است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور  همچنین اظهار داشت : دفتر حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید ملی که پیش‌ از این زیرمجموعه یکی از معاونت‌ها بود، به‌سرعت اصلاح شد و زیر نظر رئیس سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت تا توجه ویژه‌ای به این موضوع صورت گیرد .

حجت‌الاسلام درویشیان در ادامه ابراز داشت: باید به رفع موانع تولید پرداخته شودکه یکی از مهمترین این موانع، کالای قاچاق است. وی با بیان اینکه هزینه‌های تولید در کشور بالاست ،گفت : یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی کمک به اصلاح ساختار تولید و حذف ضوابط زائد و تسریع در صدور مجوزهای لازم در رابطه با ایجاد واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنها است.

حجت‌الاسلام‌ درویشیان گفت:  بیش از 11 عنوان قانون در حمایت از رونق تولید وجود دارد و اگر کسی به وظایف خود در حمایت از تولید ملی عمل نکند، برخورد قانونی صورت می گیرد. وی تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های سازمان بازرسی در سال جاری رصد واردات غیرضروری است. زیرا از لحاظ قانونی خرید کالاهایی که مشابه داخلی داشته باشد، ممنوع است .

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: حمایت جدی از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری در برنامه سال جاری سازمان بازرسی کل کشور قرار دارد. همچنین تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی داده می‌شود، باید رصد شود که این منابع در حوزه مربوط به تولید مصرف شود.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.