شناسه : 13700
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

آیت الله رئیسی دستور رسیدگی دیوان عدالت اداری به مطالبات پرستاران را صادر کرد

آیت الله رییسی، رییس قوه قضاییه در نشستی با اعضای شورای عالی نظام پرستاری، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مخلصانه پرستاران، دستور رسیدگی دیوان عدالت اداری به مطالبات این قشر فداکار را صادر کرد.

 آیت الله رییسی، رییس قوه قضاییه در نشستی با اعضای شورای عالی نظام پرستاری از تلاشهای خالصانه آنان در مواجهه با ویروس کرونا ، تقدیر و تشکر کرد. آیت الله رئیسی در این نشست گفت: نسبت به قوانین حوزه پرستاری که اجرا نشده ، سازمان بازرسی ظرف حداکثر ۴ ماه با همکاری نظام پرستاری و وزارت بهداشت،موضوع را پیگیری کنند.رئیس قوه قضاییه خواستار اجرای عدالت در موضوع پرداخت‌ها خصوصا پرداخت های معوقه شد. وی در رابطه با برخی شکایات پرستاران به دیوان عدالت اداری بدلیل تضییع حقوق نیز گفت: دیوان باید موضوع را پیگیری کرده تا به صورت رای وحدت رویه، حقوق پرستاران تضمین شود. آیت الله رئیسی تصریح کرد: دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی، سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت این موضوع را پیگیری کنند.

در این نشست میرزابیگی ، رئیس سازمان نظام پرستاری نیز با اشاره به وضعیت جامعه پرستاری،عنوان کرد: جامعه پرستاری در کل ٢٥٠ هزار نفر برآورد می شود و ١٢٠٠ مرکز مراقبت در منزل فعال نیز وجود دارد. وی افزود: در حوزه پرستاری پنج سال است که تخت‌های بیمارستانی گسترش داده شده، اما به تناسب آن پرستار گرفته نمی شود. میرزا بیگی گفت : در برنامه چهارم و پنجم، باید سالی ٩ هزار پرستار استخدام می شدند ، اما متاسفانه تاکنون سه هزار نفر با قرارداد ٨٥ روزه گرفته شده اند.

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت : اکنون قانون بهره وری در مواردی با رای دیوان عدالت اداری اجرا می شود و در اغلب موارد دیوان رای به جامعه پرستاری داده است. تقاضا داریم رای وحدت رویه در دیوان عدالت اداری صادر شود تا دیگر نیازی به شکایت های متعدد نباشد. تصریح کرد: در صورتیکه این حداقل‌ها فراهم شود، مراکز مراقبت در منزل قابل توسعه است و بین ٣٠ تا ٧٠ درصد هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. همچنین  قانون تعرفه گذاری سالها اجرایی نشده است و اعلام می شود که بار مالی دارد. عزیزی، یکی دیگر از سخنرانان این نشست نیز گفت: در نخستین روزهای شیوع کرونا قرارگاه هایی شکل گرفت که منجر به ایجاد "ستاد صحت" شد. وی افزود: در حال حاضر ١٣ شهید عزیز مدافع سلامت داریم.

 

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.