شناسه : 13694
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس
رئیس قوه قضائیه

دستور رسیدگی قضائی به دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه از تشکیل پرونده برای افرادی که ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت و کالا وارد نکردند خبر داد.

آیت ‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه اخیر شورای عالی قوه قضاییه درباره گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷ و گزارش دادستانی در این زمینه نیز توضیح داد: برخی از پرونده ‎های تشکیل شده برای کسانی که ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گرفتند و کالا وارد نکردند، منجر به صدور رأی شده‎ و در مرحله اجرای حکم هستند، برخی پرونده‎ها نیزدر دادسرا همچنان مفتوح است. در این جلسه حجت‎ الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با ارائه گزارشی در خصوص کشتار جوجه ‎های یک روزه، اعلام کرد: این موضوع با دستور ریاست محترم قوه قضاییه بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت ، لازم بود در ایام کرونا با توجه به کاهش تقاضا، سیاست کاهش تولید زودتر به تولیدکنندگان ابلاغ شود، اما مصوبه کاهش ۱۵ میلیونی تولید جوجه یک روزه در روز ۱۸ م فروردین ماه و درست زمانی به مرغداران ابلاغ شد که جوجه‎ های یک روزه تولید شده بودند. وی در خصوص تخصیص ارز برای واردات ۲.۵ میلیون تن غذای مرغ نیز گفت: عدم تخصیص این مبلغ با وجود مصوّبه‌ های قانونی سبب افزایش قیمت نهاده‎های طیور شد که همین امر ضرر و زیان تولیدکنندگان را در پی داشت و یکی از عوامل از بین رفتن میلیون ‎ها جوجه شد.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با انتقاد از زنده ‎کُشی جوجه‎ های یک روزه گفت: کشتار جوجه‎ ها که دل مردم را به درد آورد، اقدامی غیر قانونی، غیر شرعی و غیر اخلاقی بود و بدتر از آن توجیهاتی بود که از سوی مسئولان صورت گرفت که این کار را مسبوق به سابقه و ضروری دانستند. جهانگیر رئیس سازمان زندان ‎ها نیز در این جلسه اعلام کرد: هزینه کمک معیشتی به ۱۰۰ هزار خانواده نیازمند زندانیان که با هماهنگی بنیاد مستضعفان و قوه قضاییه در دستور کار قرار گرفته بود، تا قبل از ماه مبارک رمضان به آن‌ ها اهدا خواهد شد.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.