شناسه : 13693
نویسنده : بسیج حقوق دانان
عکس

ممنوع المعامله شدن1310 نفر از تجار توسط تعزیرات حکومتی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از مسدود الحساب و ممنوع المعامله شدن 1310 تاجر و شرکت خصوصی و توقیف اموال 890 شرکت و تاجر دیگر در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری در ارایه گزارش آمار عملکرد واحدهای گشت سیار این سازمان طی فروردین ماه سال جاری گفت: گشت مشترک 29 هزار و 121 واحد بازرسی انجام داده است و 6 هزار و 927 واحد دارای تخلف شناسایی شدند.  با توجه به رویکرد این سازمان در پیشگیری از وقوع تخلفات، 7 هزار و 955 واحد دیگر نیز با دریافت تذکر نسبت به اصلاح تخلف خود اقدام کردند.

 رایگانی گفت: همچنین یک هزار و 310 شرکت و تاجر در این بازه زمانی مسدودالحساب و ممنوع المعامله شده اند و 890 شرکت و تاجر نیز اموالشان توقیف شده است. علاوه بر این، یک هزار و 285 شرکت به تعلیق و یا ابطال کارت بازرگانی محکوم شدند و 14 نفر از مدیران عامل، مسئولین و یا تجار نیز حبس شده اند. وی در مورد آمار عملکرد شعب رسیدگی گقت: تعداد 39 هزار و 429 پرونده در فروردین ماه سال جاری تشکیل شده است و متخلفان جمعا به پرداخت 148 میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر در مورد کشف انبارهای جدید احتکار در زمینه اقلام بهداشتی گفت:  حجم پرونده‌های احتکار پایین آمده به طوری که اگر ۵ میلیون عدد ماسک در روزهای ابتدایی شیوع کرونا کشف می شد، اکنون به پرونده هایی با ۴ هزار عدد ماسک رسیده‌ایم اما گشت ها و روند بازرسی ادامه دارد.

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.