شناسه : 12833
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس

حمایت از سوت‌زنان در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور/شناسایی گلوگاه‌های فساد در بازار «قیر»

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ارتباط بیشتر با مردم، گزارشگران و سوت زنان مفاسد اقتصادی را در دستور کار داریم،اسامی آنها فاش نمی‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق‌دانان به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور همزمان با روز مبارزه با فساد در گفت‌وگوی ویژه خبری در رابطه با تعریف فساد اظهار کرد: در قانون فساد هر فعل و ترک فعلی است که توسط هر شخص حقوقی و غیرحقوقی انجام می شود.

وی افزود: ترک فعل به معنای سرپیچی از وظایف است و ترک فعلها را نیز در کنار فعلها مورد رسیدگی قرار می دهیم. اولویت ما پیگیری بسترهای فسادزا و اصلاح آن است.

رییس سازمان بازرسی گفت: فساد یک پدیده چند وجهی است و خط قرمز دستگاه قضا فساد است. ملاک کار ما قانون است و مماشاتی با دانه درشت ها و  دانه ریزها نداریم.

رئیس سازمان بازرسی تصریح کرد: این سازمان تا پایان آبان‌ماه 4200میلیارد تومان مالیاتی که شناسایی نشده بود، شناسایی کرد و حدود هزار میلیارد تومان از این مبلغ وصول شده است.

وی گفت: برنامه هایی برای تقویت ارتباط بیشتر با مردم و گزارشگران و به اصطلاح  سوت زنان مفاسد اقتصادی داریم، اسامی انها فاش نمی شود و مورد حمایت قرار می گیرند.

درویشیان در مورد محافظه کار شدن برخی مدیران به دلیل اعمال نظارتها گفت: یکی از اقداماتی که دنبال می شود این است که از مدیران ریسک پذیر و انهایی که تحریم را دور می زنند حمایت می کنیم و در واقع از مدیر شجاع و قانونپذیر حتما حمایت خواهد شد و این مدیران ترسی نداشته باشند.

وی ادامه داد: هیچ مدیر و شهروندی فکر می کنم نباشد که با فساد موافق باشد و ما حرفمان این است، اگر مدیری کارش را درست انجام دهد از او حمایت می کنیم و خط قرمزمان همان فساد است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورد کارخانه پلی اکریل در اصفهان گفت: در بازدیدی که داشتیم مشکلاتی مثل نقدینگی و کمبود مواد اولیه داشت که قول دادیم به رفع ان کمک کنیم البته مانند این موارد زیاد داریم مانند هپکو و المهدی که با ورود قوه قضائیه فعال شده اند و حاکی از اراده قوه قضائیه در حمایت از تولید است.

درویشیان در مورد مشکلات آزمون سردفتران نیز گفت: اگر داوطلبان مشکلات این آزمون را منعکس کرده و آن را اعلام کنند ما سامانه ثبت شکایت داریم و به ان رسیدگی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه  در بازار فولاد و قیر فسادهایی وجود دارد و برخورد سازمان بازرسی چگونه خواهد بود گفت: بسیاری از فسادها ناشی از ساختارهای فسادزاست ما در زمینه فساد قیر ورود کرده ایم وسازوکاری طراحی شده،چراکه نحوه توزیع و مصرف آن مهم است نمونه ان را البته در تسهیلات بانکی می بینیم که نظارتی ندارد، بنابراین باید بسترهای نظارتی ان فراهم شود،بخش قابل توجهی از این فسادها شناسایی و بخشی را به سازمانهای ذی ربط گزارش داده ایم ولی اجرایش برعهده قوه مجریه است. 

وی گفت: نظارت بر مصرف ارز دولتی باید شفاف و قابل رصد باشد تا امکان تخلف بسیار کم شود.

وی در مورد سامانه جامع مالیاتی و اینکه بسیاری از وزارتخانه ها مجوزهای کسب و کار را ثبت نمی کنند، گفت: این‌ها جزو ترک فعل‌ها به حساب می‌آیند و ما هر قصوری ازسوی دستگاه‌ها در انجام وظایف صورت گرفته باشد به عنوان ترک فعل تعقیب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همزمان از مدیران شجاع حمایت می کنیم و وظیفه داریم با مانع تراشان تولید برخورد کنیم به همین دلیل درحال تقویت سازوکار دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان هستیم.

وی افزود: ما قایل نیستیم فساد سیستمی شده اما در این نظام دینی یک فساد هم زیاد است و فکر می کنیم یکی از علتهای عدم فعالیت جدی در کارافرینی و اقتصاد مقاومتی، فساد است و مانع از تولید و کسب روزی حلال است.

درویشیان گفت: در پرونده های کلان اقتصادی و خرد به وظایف خود عمل می کنیم و اولویت ما پیگیری مفاسد کلان اقتصادی است و در این امر کوتاهی پذیرفته نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: در بند ۳۹ سیاستهای کلی نظام، ارتقای سلامت اداری، اقتصادی و مبارزه با فساد با تدوین راهبرد علمی مبارزه با فساد مطرح است اما در تدوین قانون برنامه ششم به این بند توجه نشده و ما امادگی تدوین آن را داریم تا وظیفه همه دستگاهها در این زمینه روشن شود.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.