شناسه : 12720
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
بهرامیان در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما خبر داد:

افتتاح قرارگاه معاضدت و رفع موانع حقوقی، تقنینی و اجرایی کشور در حوزه خوداشتغالی

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما از افتتاح قرارگاه معاضدت و رفع موانع حقوقی، تقنینی و اجرایی کشور در حوزه خوداشتغالی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق‌دانان؛ مهدی بهرامیان مسئول بسیج حقوق دانان با حضور در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: امروز دهمین سالگرد تاسیس سازمان بسیج حقوق دانان است.

وی افزود: افراد حاضر در سازمان بسیج حقوق دانان دارای دانش علم حقوق در سطوح مختلف هستند.

بهرامیان با بیان اینکه  بسیج حقوق دانان دارای اهداف بلند و یک قشر منحصر به فرد است، ادامه داد: جامعه هدف این قشر در هر دو  قوه مقننه و قضاییه حضور دارند و در قوه مجریه نیز به صورت پراکنده حضور دارند مثلا جامعه هدف ما در قوه مقننه و قوه قضاییه به طور کامل و در وزارت دادگستری، کانون وکلا، دانشکده‌های حقوق و وزارتخانه‌ها نیز فعالیت دارند.

مسئول بسیج حقوق دانان بیان کرد: بسیج حقوق دانان کار شبکه سازی و حرکت دهی این ظرفیتهای عظیم به سمت اهداف والای انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

بهرامیان تصریح کرد: مبنای کار ما اولویتهای حقوقی و قضایی مقام معظم رهبری است.

وی افزود: یکی از اولویتهای رهبر انقلاب در این زمینه، بحث کارآمدسازی دستگاه‌های مربوطه است.

بهرامیان با بیان اینکه قوه قضاییه یکی از نکات کانونی کشور است و مردم انتظار دارند مبارزه با فساد توسط این دستگاه صورت بگیرد، بیان کرد: هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج حقوق دانان مجموعه‌ای از افراد نخبه در قوای سه گانه با جمعیتی نزدیک به 35 نفر هستند که تمام موضوعات تقنینی، حقوقی و اجرایی کشور را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و این موارد مبنای حرکت سازمان بسیج حقوق دانان می‌شود.

بهرامیان تصریح کرد: 12 آذر روز تصویب قانون اساسی به نام روز بسیج حقوق دانان نامگذاری شده و هفته بعد قرارگاه معاضدت و رفع موانع حقوقی، تقنینی و اجرایی تولید اشتغال افتتاح می‌شود.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان گفت: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان قضایی فرمودند که فرآیند اداری قوه قضاییه باید به فرآیند جهادی تبدیل شود.

وی افزود:فرآیند جهادی مورد نظر رهبر انقلاب همان تفکر بسیجی است.

بهرامیان ادامه داد: کار جهادی را نباید به طور صرف در عرصه‌های سازندگی تعریف کنیم البته وقتی سیل می‌آید باید خانه سازی کینم اما ما می‌توانیم کار جهادی را در زمینه‌های علمی هم تعریف کنیم.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان بیان کارد: یکی از اقدامات جهادی که مقام معظم رهبری برای تمدن سازی مطرح کردند و برای حل مشکلات مردم موثر هستند همین حقوق دانان هستند.

وی تصریح کرد: در بحث ورود 16 میلیون پرونده به قوه قضاییه که حتی معاون راهبردی دستگاه قضا یکی از ابرچالشهای قوه قضاییه را حجم ورودی پرونده ها عنوان کرد راهکار طرح هر مسجد یک حقوق دانان اندیشیده شده است که رئیس قوه قضاییه هم تاکید کرد این طرح باید با جدیت و با محوریت بسیج حفوف دانان ادامه پیدا کند.

بهرامیان گفت: محور کلی ما در طرح هر مسجد یک حقوق دانان آموزش همگانی به صورت جذاب به مردم است.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان تصریح کرد: ما اعتقاد داریم جهل به قانون یکی از عوامل ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: امسال بالای 1200 مسجد را در سراسر کشور هدف گذاری کردیم و به بیش از یک میلیون نفر آموزش حقوقی دادیم.

بهرامیان ادامه داد: در رابطه با کنوانسیونها و معاهده های بین المللی مثل fatf  سند 2030 که نخبگان درباره آنها نظرات خود را دارند ما از آن به عنوان استعمار نوین حقوقی یاد می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان بیان کرد: این موارد در پژوهشکده‌های سازمان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و کارشناسان ما به صورت قانونی و مستدل نظرات خود را در اختیار مسئولان قرار می‌دهند.

وی در پایان گفت: مسائلی مثل طلاق، اعتیاد و خشونتهای اجتماعی هم از مسائل دیگری است که سازمان بسیج حقوق دانان به آنها می‌پردازد و با برگزاری کلاس‌های آموزشی سعی در کاهش این موارد دارد.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.