شناسه : 12176
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس

درخواست ابتکار برای رسیدگی سریعتر به لایحه‌های تامین امنیت زنان و حمایت از کودکان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از قوه قضاییه، کمیسیون حقوقی و قضایی و شورای نگهبان درخواست کرد تا سریعتر به لایحه تامین امنیت زنان و لایحه حمایت از کودکان رسیدگی کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان و به نقل از خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری خود در هفته دولت گفت: مهمترین محور کاری ما در دولت دوازدهم نگاه برنامه ای ما به موضوع عدالت جنسیتی و تحقق ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم است که به نوعی تحقق بندهایی از قانون اساسی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شاخص عدالت جنسیتی در اولین جلسه ملی و خانواده کلیات آن تصویب شد و با دستگاه های اجرایی برای شاخص‌های کلیپ اختصاصی عدالت اجتماعی کار کردیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ۸ محور موضوع عدالت جنسیتی گفت: آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت سیاسی و خانواده از محورهای عدالت جنسیتی است. ستاد ملی زن و خانواده یک ستاد فرا قوه ای است و علاوه بر وزرا و اعضای دولت معاون قوه قضاییه و نمایندگانی از شورای عالی انقلاب فرهنگی در این ستاد حضور دارند.

ابتکار خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع این ستاد عدالت جنسیتی است که محورهای آن به استانداران و وزرا اعلام شده است. در این خصوص موضوعاتی چون فضای ورزشی برای دختران، دختران بازمانده از تحصیل، خدمات خاص برای زنان بارور و... مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما همکاری با مرکز آمار ایران برای تدوین شناسنامه این شاخص ها است.

معاون زنان و خانواده رییس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: از دیگر اقدامات ما طی دوسال گذشته بازنگری، تدوین قوانین دیگر و لوایح بوده است. ۵ لایحه جدید به دولت داده شده که می توان به برابری دیه زن و مرد، اصلاح قوانین طلاق، اصلاح قانون کیفری، حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودک همسری نام برد.

وی ادامه داد: ما به طور خاص لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را از قوه قضاییه پیگیری می کنیم و کماکان در انتظار هستیم و از رییس قوه قضاییه تقاضا داریم، لایحه امنیت زنان در برابر خشونت را برای تصویب نهایی به مجلس بفرستند تا قبل از اتمام مجلس به تصویب برسد.

ابتکار خاطرنشان کرد: همچنین از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و شورای نگهبان تقاضا داریم لایحه حمایت از کودکان را که از مترقی ترین قوانین و براساس دین اسلام است به سرانجام برسانند.

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.