شناسه : 12131
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس

مبارزه با فساد تسویه حساب‌های حزبی و جناحی نیست

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز امور وکلای قوه قضائیه گفت: در گذشته بخشی از ذهنیت مردم این بود که مبارزه با فساد به معنی تسویه حساب‌های حزبی و جناحی است اما اکنون مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه آغاز شده و اعتماد مردم را جلب کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ رامتین قانع در گفت‌وگو با فارس، گفت: در گام دوم انقلاب و بعد از بیانات رهبری؛ رئیس قوه قضائیه موارد متعددی را در دستور کار قوه قضائیه قرار داد که یکی از آنها مبارزه با فساد بوده است.

وی ادامه داد: شاید زمانی در گذشته بخشی از ذهنیت مردم این بود که مبارزه با فساد به معنی تسویه حساب‌های حزبی و جناحی است اما اکنون بگونه‌ای مبارزه با فساد شکل گرفته است که زمینه جلب اعتماد عمومی در حال فراهم شدن است.

قانع گفت: زمانی که مبارزه با فساد از خود قوه قضائیه آغاز شده، مردم فکر می‌کنند افرادی که شاید زمانی اصلا بازخواست هم نمی‌شدند اکنون بازخواست می‌شوند و چون مبارزه با فساد از بدنه دستگاه آغاز شده و هیچ خط قرمزی در این رابطه وجود ندارد به نظر می‌رسد روزنه‌های امید در بین مردم ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز  امور وکلای قوه قضائیه با ابراز خرسندی از پاکسازی بدنه دستگاه قضا از فساد گفت: مردم رصد می‌کنند و می‌بینند زمانی که مقامات فاسد مورد مؤاخذه قرار گرفته یا دستگیر می‌شوند و زمانی که می‌بینند هیچکس در این برنامه  جدی قوه قضائیه در امان نیست و هیچ فاسدی در نقطه امن قرار ندارد، به دستگاه قضا اعتماد می‌کنند.

وی گفت: از طرفی افرادی هم که در سازمان‌های مختلف، زمینه‌های فساد را داشته‌اند با این رویکرد قوه قضائیه ترسیده‌اند و می توان گفت که این رویکرد، جنبه پیشگیرانه قوی هم داشته و خیلی‌ها را از ارتکاب به جرم منصرف کرده است.

قانع در رابطه با تأثیر برنامه مقابله با فساد قوه قضائیه در سایر دستگاه‌ها نیز گفت: زمانی که سازمان‌ها ببینند مبارزه با فساد یک حرکت فراگیر و بدون مرز است، قطعاً مدیران سالم در کنار این حرکت قرار می‌گیرند و به سالم‌سازی کمک می‌شود.

رئیس کمیسیون کارآموزی مرکز  امور وکلای قوه قضائیه گفت: درون سازمان‌ها نیز باید پاک شوند و به این ترتیب با معرفی افراد متخلف به سیستم به تدریج مجموعه سالم‌تری در نظام اداری و اجرایی خواهیم داشت و علاوه بر آن شاهد ایجاد امیدهای فراوان در بین مردم نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.