شناسه : 11927
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
بهرامیان تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده دفاتر اسناد و املاک برای پیشگیری از جرم

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در سفر به استان آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده دفاتر اسناد و املاک برای پیشگیری از جرم تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در سفر به استان آذربایجان شرقی با اعضای کانون سردفتران و دفتریاران این استان دیدار و گفتگو کرد.

بهرامیان ادامه داد: طرح و اقدامات کانون سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی در رابطه با  قراردادهای پیش فروش ساختمان و ترغیب مردم به تنظیم اسناد در دفترخانه‌های این استان می‌تواند الگویی برای سایر دفاتر باشد.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان کشور گفت: دفاتر اسناد رسمی می‌توانند سنگرهای حقوقی خوبی برای اهداف نظام باشند چون مردم در طول روز مراجعات زیادی به این دستگاه‌ها دارند. مسئول سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم در معاملاتی است که به صورت اسناد عادی و در بنگاه‌های مشاور املاک صورت می‌گیرد که علاوه بر هزینه بالا به دلیل در نظر نگرفتن استانداردهای حقوقی باعث افزایش اختلافات ملکی می‌شود که در نهایت منجر به افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه‌های قضائی و شبه قضائی و اطاله دادرسی می‌شود، بنابراین دفاتر اسناد و املاک یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اختلافات ناشی از معاملات است.

بهرامیان تصریح کرد: دفاتر اسناد بستر خوبی برای گسترش خدمات حقوقی به آحاد جامعه است.

وی افزود: در حال حاضر موضوعی که بسیاری از مسئولان قوه قضائیه به دنبال آن هستند حل مسئله اطاله دادرسی است که بستر آن در دفاتر ثبت اسناد رسمی درباره ارائه خدمات ارزان در مواردی همچون ثبت اسناد و املاک وجود دارد.  

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در این جلسه ضمن بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های دفاتر و ارائه نظرات اعضای هیئت مدیره کانون سردفتران استان آذربایجان شرقی، بر لزوم عادلانه شدن درآمدهای همه سردفتران و تکریم آنان تاکید کرد.

بهرامیان ضمن تشکر از اقدامات تحول گرایانه این کانون بر لزوم تقویت دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/  

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.