شناسه : 11905
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
معاون قضایی دادستان ‌کل کشور در پیگیری حقوق عامه:

وضعیت تخریب منابع طبیعی روستای زیارت گرگان وخیم است

حشمتی گفت: کوتاهی در اجرای وظایف قانونی برخورد با متخلفان و پیشگیری نکردن از ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای زیارت سبب شد تا وضعیت این روستا نسبت به گذشته وخیم تر و در حالت اضطرار قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از ایرنا، محمدجواد حشمتی در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز در ارتفاعات، حریم رودخانه‌ها، راه‌ها و مناطق حفاظت شده محیط زیست رقم خورد و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به واقع شدن بخشی از این روستا در درون منطقه حفاظت شده جهان نما گفت: مناطق چهارگانه محیط زیست و منطقه حفاظت شده باید خط قرمز مسؤولان باشد و اغماض در این رابطه قابل پذیرش نیست.

حشمتی ادامه داد: بناهای غیر مجاز فعلی در روستای زیارت باید تعیین تکلیف و بخشی از آنها باید تخریب و قلع شوند.

معاون قضائی دادستان کل کشور در پیگیری حقوق عامه با اشاره به وقوع برخی اقدامات غیر قانونی در این روستا مربوط سال‌های قبل گفت: برخی عرصه‌های ملی جنگلی با درختان بالای دویست و سیصد سال قدمت واگذار شد و در نتیجه آن عده‌ای از متخلفان برای خود در این اراضی سند گرفتند.

وی تاکید کرد: باید با اقدام قانونی نسبت به ابطال این گونه اسناد اقدام و عرصه‌های منابع طبیعی به دامن طبیعت بازگردانده شود.

حشتمی بیان کرد: بخش‌های گسترده‌ای در جنوب و شمال این روستا توسط متخلفان مورد دست اندازی و تخریب قرار گرفته و تعدادی از مدیران با وجود اطلاع از این تخلفات از اجرای قانون سرپیچی کردند که باید با این گونه مدیران برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.