شناسه : 11904
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
معاون اول رئیس قوه قضائیه:

وظیفه قوه قضاییه در جنگ اقتصادی حمایت از تولید است

اژه‌ای گفت: دشمنان نظام و انقلاب انواع فشارهای اقتصادی را تحمیل می‌کنند که در این میان قوه قضائیه نقش بسیار مهمی دارد تا با حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها رونق تولید در کشور را سرعت بخشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای روز چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی، افزود: این وظیفه و مسئولیت ایمانی و اسلامی نباید هرگز در میان کارکنان و قضات دستکاه قضائی به فراموشی سپرده شود، چون خدمت به خلق چیزی جز تکریم و تربیت آنها نیست.

وی اظهار داشت: کسی که به عنوان متهم و حتی مجرم در دستگاه قضائی محاکمه و برای او حکمی صادر می‌شود رسالت اخلاقی، ایمانی و تربیتی ما حکم می‌کند تا بتوانیم او را به زندگی پیش از مجرمیت برگردانیم و او را پاک کنیم تا دوباره به گناه آلوده نشود.

محسنی اژه ای، امر قضاوت را بسیار خطیر و سنگین توصیف و اضافه کرد: این شغل تکلیف بسیار مهمی است که عمل درست و بر اساس آموزه‌های دینی و اسلامی به آن می‌تواند دنیا و آخرت قاضی را آباد کند و در عین حال کوچک‌ترین لغزش در این مسیر می‌تواند موجب خسران شود.

وی ادامه داد: در نظامی که با عنوان جمهوری اسلامی در آن زندگی می‌کنیم، رسالت مهمتری داریم که همان مأموریت‌های تربیتی و اسلامی است و برای تثبیت آن خون هزاران شهید ریخته شده است و ما باید پاسدار خون این شهدا باشیم، چراکه در صورت بی توجهی به این رسالت، مجرمان در حوزه‌های مختلف بدون اینکه تربیت شوند، از مجموعه‌های قضائی متنفر شده و مساله دار از این سیستم خارج خواهند شد.

محسنی اژه ای با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، یادآوری کرد: در عین حال دستگاه قضائی باید با تمام قدرت و توان خود با مفدسان و مخلان اقتصادی کشور مبارزه و قاطعانه برخورد کند.

محسنی اژه ای ادامه داد: قوه قضائیه در عین حال که برای امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کند، با کسانی که امنیت و آسایش مردم را به مخاطره اندازند، مقابله خواهد کرد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به وجود وحدت و صمیمت بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضائی آذربایجان شرقی، این استان را از این جهت نمونه خواند و گفت: ریاست جدید دادگستری استان باید در همین مسیر حرکت و آن را تا حد توان تقویت کند تا بهترین راه‌ها برای حل مشکلات انتخاب شود.

وی بهره مندی از تجربیات و خلاقیت‌ها را به رئیس جدید دادگستری آذربایجان شرقی توصیه کرد و افزود: ۲۵ درصد از جرایم اول این استان شامل توهین به افراد، ضرب و جرح عمدی و صدمات غیرعمدی است که می‌توان با استفاده از نظریات متخصصان و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی و فرهنگی آنها را کاهش داد و مانع از ورود چنین پرونده‌هایی به دادگستری شد.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از این استان به عنوان امن ترین، سالم‌ترین و پاک‌ترین استان‌ها یاد کرد که به رغم موقعیت خاص جغرافیایی و نزدیکی به مرزها از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

محمدرضا پورمحمدی گفت: بر اساس گزارش شورای عالی امنیت ملی آذربایجان شرقی طی ۸ ماه گذشته کم آسیب ترین استان کشور بوده است.

وی آشنایی مردم به حقوق و تکالیف خود را از جمله چالش‌های مهم حوزه‌های قضائی برشمرد و خواستار سرمایه گذاری و هزینه برای آموزش افراد در این زمینه توسط قوه قضائیه شد و گفت: حرکت در مسیر تخلف زدایی نیز باید توسط این قوه مورد توجه قرار بگیرد.

در این آئین از خدمات چهار ساله حجت الاسلام مظفری به عنوان رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، تجلیل و موسی خلیل اللهی به عنوان رئیس کل جدید تشکیلات قضائی استان معرفی شد.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.