شناسه : 11790
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
بهرامیان در سلسله نشست‌های دوشنبه‌های گام دوم انقلاب مطرح کر

نقش ویژه جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب/ شبکه‌ سازی برای تعمیق ساحت اندیشه ورزی و نقش آفرینی برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان گفت: تشکیل شبکه‌ برای تعمیق ساحت اندیشه ورزی و نقش آفرینی برای تحقق مطالبات از تکالیف سازمان بسیج حقوق دانان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ مهدی بهرامیان مسئول سازمان بسیج حقوق دانان در سلسله نشست‌های دوشنبه‌های گام دوم انقلاب که در ساختمان اقشار بسیج در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوق دانان از بهار امسال سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب اسلامی را تا بهار پیروزی انقلاب به منظور گفتمان سازی برگزار می‌کند، گفت: امیدواریم در این جلسات بتوانیم به گفتمان سازی بپردازیم و این امر را ایجاد کنیم تا یک راهبرد برای آینده نظام ترسیم شود.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب از ما خواسته است که گفتمان سازی انجام شود.

بهرامیان اظهار کرد: مقام معظم رهبری بیش از سی سال از نفس مسیحایی امام خمینی(ره) استفاده کردند و نظام را راهبری کردند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان افزود: امام خمینی(ره) با ژرفای اندیشه خود کلیه شاخصه‌های لازمه پست رهبری را در حضرت آقا می‌دیدند و حالا که نظام از چهل سالگی عبور کرده مثل یک موجود زنده پخته شده است.

بهرامیان بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بایسته‌های مسیر طی شده در یک نگاه را در جلوی چشم ما می‌گذارد.

وی گفت: رهبر انقلاب می‌خواهند تمدن نوین اسلامی برگرفته از شاخصه‌های اسلام ناب محمدی با چاشنی اقتضائات امروز و فردای ایران اسلامی در این کشور مسلمان ایجاد شود چرا که کشورمان بیش از چهل سال است که در مقابل بلوک شرق و غرب ایستاده است.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان ادامه داد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بیش از ده بار از تمدن سازی، گام‌های استوار، مدیریت جهادی و عدالت سخن به زبان آورده‌اند و برقراری عدالت و محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی را بر عهده اندیشمندان و فعالان جوان دانسته‌اند.

بهرامیان اظهار کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان می‌گویند آنچه تا کنون شده با آنچه باید می‌شد دارای فاصله‌ای ژرف است و در جمهوری اسلامی دل‌های مسئولان برای رفع محرومیت‌های باید بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی بیمناک باشند.

وی ادامه داد: رهبری در بخش دیگر بیانیه می‌فرمایند در جمهوری اسلامی کسب ثروت نه تنها جرم نیست بلکه مورد تشویق نیز هست، اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و میدان دادن به ویژه خواری و مدارا با فریبکاران اقتصادی که همگی به بی عدالتی می‌انجامد به شدت ممنوع است همچنین غفلت از قشرهای نیازمند حمایت به هیچ وجه قابل قبول نیست.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه می‌فرمایند سیاست‌های کلی و اجرایی را قبلا مطرح کرده‌اند، اما برای اجرای آن چشم امید به جوانان دارند و اگر زمام کار به جوانان کاردان، انقلاب و دانا سپرده شود این امید برآورده خواهد شد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) در قبل و بعد از انقلاب مبنای کاری خود را بر اساس مشارکت مردمی قرار دادند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و مقام معظم رهبری هم چنین سیاستی را در دستورکار خود قرار دادند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: احساس می‌کنم مقام معظم رهبری در چهل سالگی دوم انقلاب انتظار بیشتری از جوانان دارند و مسئولان و نخبگان و مدیران انقلابی به گفتمان سازی، کادرسازی، شبکه سازی و شاکله سازی باید کمک کنند چون این موارد در بیانیه گام دوم انقلاب از جمله مطالباتی است که در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش دارند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج حقوق دانان به دنبال تلاش برای تحقق مطالبات اعلام شده در بیانیه گام دوم انقلاب است چرا که مردم تشنه عدالت و حرف حق هستند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان اظهار کرد: تشکیل شبکه‌ برای تعمیق ساحت اندیشه ورزی و نقش آفرینی برای تحقق مطالبات از تکالیف سازمان بسیج حقوق دانان است.

بهرامیان گفت: امیدوارم با برگزاری سلسله نشست‌های دوشنبه‌های گام دوم انقلاب، در پایان سال ۹۸ بتوانیم یک گفتمان ایجاد کرده باشیم که محرکی برای نیروهای انقلابی و جهادی باشد.

وی ادامه داد: چند ماهی است که شبکه نخبگان حقوقی و قضائی را در کل کشور آغاز کرده‌‌ایم و رزمایشی بر طبق آن برگزار شده است که مرحله تکمیلی آن در مشهد برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان با اشاره به سخن شهید بهشتی مبنی بر اینکه ما به شبکه‌ای نیاز داریم که در آن استعدادها یکدیگر را بیابند، ادامه داد: یکی از اشکالاتی که ما در نظام اسلامی داریم ظرفیت‌های متفرق است.

بهرامیان گفت: امیدواریم شبکه نخبگان حقوقی و قضائی که در صنوف مختلف حقوق دانان است به ما کمک کند تا انتظاراتی که مقام معظم رهبری هم در ساحت گفتمان سازی و اندیشه ورزی و هم در ساحت نقش آفرینی دارند، شکل بگیرد.

 وی افزود: گفتمان سازی باید در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فضای مجازی صورت بگیرد تا از ظرفیت‌های نخبگان به صورت سازمان یافته استفاده کنیم و مطالبات حضرت آقا تحقق پیدا کنند.

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان با اشاره به موضوع ظرفیت وکالت و برگزاری آزمون وکالت بیان کرد: من مطالبه مردم و نظر سازمان را در این خصوص مطرح می‌کنم. کانون وکلا در حوزه خدمات حقوقی انحصار ایجاد کرده است در صورتی که وکالات فقط یکی از موارد خدمات حقوقی را شامل می‌شود، اما کانون وکلا کل خدمات حقوقی را انحصار کرده است. آقای پورمختار شما اشاره کردید که موضوع طرح جامع وکالت ۸ یا ۹ سال بعد عملیاتی شود این زمان خیلی دیر است و لازم است هر چه سریع تر انجام شود.

وی افزود: ما تاکید داریم فرد در حوزه خدمات حقوقی در صورت صلاحیت علمی ورود کند و کسی که صلاحیت علمی ندارد نتواند وارد شود، اما از سویی کانون وکلا هم نباید انحصار ایجاد کند و حقی را برای مرکز مشاوران قائل نباشد.

بهرامیان در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه آگاهی حقوقی مردم پایین است، اظهار کرد: به همین دلیل سازمان بسیج حقوق دانان سعی دارد در هزار و دویست مسجد آموزش حقوقی ارائه دهد. سطح پایین آگاهی حقوقی موجب افزایش اختلافات می‌شود. اگر وکالت ارزان و به راحتی قابل دسترسی بود این اتفاق نمی‌افتاد. کانون وکلا باید تسهیل گر باشد و نه متصدی، مردم گاهی می‌ترسند که وکیل انتخاب کنند. کانون وکلا می‌تواند در حوزه مشاوره حقویقی دوره‌هایی برای مشاوران برگزار کند تا در این امر تسهیل گر باشد.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.