شناسه : 11767
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد

برگزاری ششمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پس از احراز صلاحیت داوطلبان

هاشمی مقدم گفت: کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران که قریب به دو هزار نفر سردفتر و همین تعداد دفتریار دارد که در پای صندوق رای حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از میزان، سید محمد هاشمی مقدم، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران و در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق قانون دفاتر اسناد رسمی یک ماه قبل از پایان دوره سه ساله این کانون و هیات مدیره آن، هیات نظارتی انتخاب می‌شود که مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم می‌کند که این انتخابات در موعد مقرر خود صورت گرفت و امروز پس از احراز صلاحیت اشخاصی که داوطلب شرکت برای انتخابات و عضویت در هیات مدیره کانون بودند اسامی آن‌ها مشخص شده است.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد:کانون سردفتران و دفتریاران استان تهران که قریب به دو هزار نفر سردفتر و همین تعداد دفتریار دارد، در پای صندوق رای حضور پیدا می‌کنند و نسبت به انتخاب افراد مورد نظر خود اقدام خواهند کرد و هیات نظارت و اعضای برگزاری انتخابات در اولین فرصت پس از شمارش آرا نتیجه این انتخابات را به اطلاع عمومی خواهد رساند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل مهمی که جز وظایف سردفتران است موضوع تنظیم سند رسمی است تصریح کرد: سند رسمی سندی است که حاکمیت و تمام مراجع رسمی ملزم به ترتیب اثر دادن به آن سند هستند، سندی که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت می‌رسد به عنوان یک سند رسمی شناخته می‌شود و تمامی مراجع رسمی و قضایی ملزم هستند به محض ارائه آن سند در هر موعدی که ادعایی شود مورد استناد واقع و ترتیب اثر داده شود.

هاشمی مقدم ادامه داد: آن چه که مورد تاکید قوه قضاییه و به خصوص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که متولی موضوع تنظیم اسناد رسمی است، این است که مردم و عموم کسانی که در واقع تقاضا‌ها و روابط حقوقی خود را می‌خواهند تنظیم کنند به هیچ وجه به سند عادی و تنظیم قولنامه‌های عادی اکتفا نکنند، چرا که در هر مرحله ممکن است مورد تایید واقع نشود و حقوق طرفینی که با سند عادی روابط خود را تنظیم می‌کنند تضییع شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اذعان کرد: برای جلوگیری از تضییع حق هر کدام از طرفین سند، زمانی که به دفترخانه‌ها مراجعه می‌کنند و سند خود را در این دفترخانه‌ها به ثبت می‌رسد به طور قطع از اعتبار، اهمیت و امنیت بسیار بالایی برخوردار می‌شود که کمتر مواجه با هر گونه خدشه یا بی اعتباری می‌شود.

در ششمین دوره انتخابات هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز ۴۴ نفر از طرف سردفتران و ۱۶ نفر از طرف دفتریاران نامزد شدند که در نهایت هیات مدیره ۱۰ نفره از میان این افراد انتخاب خواهد شد.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.