شناسه : 11746
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
لاریجانی:

ملت ایران با ۴ ناو جنگی تسلیم نمی‌شود/ رابطه ترامپ با کشور‌های «درب و داغون» منطقه هم بی فایده بود/ آمریکا در مسئله هسته‌ای پریشان شده است

رئیس مجلس گفت: مشکل آمریکایی‌ها این است که خاورمیانه مخصوصاً ملت ایران را نمی‌شناسند، تصور می‌کنند که اگر ۴ ناو جنگی در منطقه بیاورند، می‌توانند یک کشور را تسلیم کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای حمله ناوگان آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی در سال ۶۷ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: حادثه پرواز هما ۶۵۵ حادثه کوچکی نبود بلکه یک فاجعه بزرگ با ابعاد مختلف بود.

وی ضمن تشکر از وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی هما برای نامگذاری فرودگاه بندرعباس به نام پرواز هما ۶۵۵ اظهار کرد: عجیب است که آمریکایی‌ها این هواپیما را سرنگون کردند، اما بعد از آن از پاسخ به یک سوال روشن درماندند، آن‌ها ادعا کردند که فرمانده ناو وینسنس هواپیمای مسافربری ما را با یک هواپیمای جنگی اشتباه گرفته، اما اگر اشتباه گرفته بود پس چرا به وی مدال دادند به جای آن که این فرمانده را تنبیه کنند پس دروغ گفتند.

لاریجانی بیان کرد: آمریکایی‌ها خطایی که پس از این ماجرا مرتکب شدند و بعد از حمله افکار عمومی در دنیا گفتند اشتباه شده است و از این تناقض‌ها در رفتار آمریکایی‌ها بسیار زیاد است، تناقض‌هایی که برای افکار ساده در جهان روشن است به ویژه با این رئیس جمهور عجیب و غریب فعلی که آمریکا دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان این اقدام آمریکایی‌ها را از یک بُعد دیگر هم نگاه کرد، افزود: آمریکایی‌ها می‌خواستند با انفجار این هواپیمای مسافربری ملت ایران را ترسانده و به تسلیم وادارند، این حرفی بود که آمریکایی‌ها در مجامع مختلف می‌گویند که ما رفتار‌هایی را که با رأی در جامعه جهانی همخوانی نداشته باشد را این گونه خاتمه می‌دهیم، همانند لات‌هایی که در محافلی عربده کشی می‌کنند.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها دچار اشتباه در محاسبات خود شدند البته آن‌ها از این گونه خطا‌ها کم نکردند و با رجوع به خاطرات افرادی در رژیم گذشته می‌توان به بسیاری از مسائل پی برد البته این خاطرات تماما درست نیستند و مستند قوی برای تاریخ نیست، اما می‌توان آن‌ها را ملاحظه کرد.

لاریجانی اظهار کرد: مانند کودتای ۲۸ مرداد ماه یا زمانی که انقلاب اسلامی در سال ۵۶ و ۵۷ جوشش پیدا کرد، یکی از این خاطرات این بود که آمریکایی‌ها ابتدا تلاش کردند تا در دمادم انقلاب شاه را نگه دارند، حتی کارتر با اطلاعاتی که CIA به وی داده بود در زمان بی وقتی صراحتا از شاه حمایت کرد که این موضوع برایش گران تمام شد، زیرا فکر می‌کرد شاه هنوز قدرتمند است و می‌تواند بماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما بعد از مدتی آمریکایی‌ها افرادی را به ایران اعزام کرده و متوجه شدند شاه باید برود لذا یک سناریوی دیگر را برنامه ریزی کردند و بختیار را در کشور قرار دادند تا بتوانند با جریانی که امام(ره) ایجاد کرده بود، مقابله کنند.

وی اظهار کرد: خطای دوم آمریکایی‌ها این بود که از رهبران کشور‌های اسلامی و همسایه‌گان ما استفاده کردند تا آن‌ها به دیدار با امام در نوفل لوشاتو بروند تا امام را راضی کنند که به ایران نیاید؛ به ایشان می‌گفتند انقلاب قیام بزرگی است و ما آن را قبول داریم و به نفع مسلمانان تمام می‌شود، اما امکان دارد خسارات زیادی را به بار بیاورد.

لاریجانی بیان کرد: آن پیر روشن ضمیر از لابلای حرف‌های آن‌ها متوجه نقطه ضعفشان شد و فهمیدند که مسئله اساسی برای آن‌ها بازگشت امام به ایران است که بر این اساس سناریوی آمریکایی‌ها را به هم زدند این موضوع فهم ایرانیان را نشان می‌دهد که در لحظه خطر پیوند بین آ‌نها وجود دارد و آمریکا این موضوع را نفهمید و حتی در زمان انفجار هواپیمای مسافربری هم کینه در دل ایرانیان ایجاد شد و متحدتر شدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در جنگ عراق علیه ایران خطای بزرگتری انجام دادند، گفت: آن‌ها با انداختن به جلوی صدام و تحریک کشور‌های عجیب و غریب منطقه که سفلگان صحنه بین المللی هستند تصور کردند که در ابتدا می‌توانند انقلاب را خفه کرده و تسلیم کنند، اما هشت سال ملت ایران ایستادگی کرد و ۲۰ هزار شهید داد و حرفش را به کرسی نشاند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها ملت ایران و منطقه را نمی‌شناسند، اظهار کرد: در عراق هم اشتباه کردند و گمان کردند که می‌توانند عراق را به یک ایالت مستعمره خود تبدیل کنند، اما آنجا یک رهبر به نام آیت الله سیستانی دارد که اجازه نداد آمریکایی‌ها با گذاشتن والی و نوشتن قانون اساسی در عراق موفق شوند.

لاریجانی افزود: به قول ترامپ ۷ هزار میلیارد دلار در عراق هزینه کردند و ۵ هزار کشته دادند، اما مجبور به ترک این کشور شدند، مشکل آمریکایی‌ها این است که خاورمیانه به ویژه ملت ایران را نمی‌شناسند؛ ایرانیان در طول تاریخ نشان دادند که دارای اراده‌ای مستحکم در برابر دشمنان هستند؛ تمام قومیت‌ها از کرد و عرب و... در ایران ابتدا اعلام می‌کنند که یک ایرانی هستند و این موضوع به سابقه تاریخی ایرانیان بازمی‌گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون که در بحث هسته‌ای تحریم‌های عجیب و غریب قرار داده شده می‌توان رفتار ترامپ را آنالیز کرد، گفت: وی ابتدا با گستاخی اعلام کرد که ملت ایران تروریسم بوده و می‌خواهد سخت‌ترین تحریم‌ها را قرار دهد حتی با کشور‌های منطقه هم تماس گرفت و خواست با وی ائتلاف کند که نتوانستند، زیرا کشور‌های منطقه می‌دانستند باید هزینه این ائتلاف را بدهند.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها در قدم بعدی گفتند که آماده مذاکره هستیم و در ابتدا پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ۱۲ شرط را گذاشت، ولی بعد ترامپ اعلام کرد که مذاکره بدون شرط انجام می‌دهیم و بعد افرادی را فرستاد.

لاریجانی بیان کرد: آمریکا فکر می‌کرد با تهدید می‌تواند ملت ایران را تسلیم کند و داخل ایران را به هم بریزد، البته در سال ۹۶ یک بهم ریختگی در داخل ایران انجام شد که برای آمریکایی‌ها گرانبها بود، اما موفق نشدند و هنوز به دنبال کار دیگری هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نتیجه اقدامات دشمنانه آمریکا این شد که تمام افراد صاحب نظر با نظرات مختلف در ایران به این نتیجه رسیدند که آ‌مریکا یک کشور ستمگر بوده و بیشتر با یکدیگر وفاق کردند، امروز همه معتقدند که باید بر روی موضوع امنیت ملی و منافع ملی کشور پافشاری کنیم.

وی ادامه داد: ترامپ باید بفهمد که با زبان زور نمی‌تواند با یک ملت متمدن صحبت کند، زیرا مردم با یکدیگر همبسته‌تر می‌شوند اگرچه آمریکایی‌ها برای درک مفاهیم تمدن ظرفیت‌های عقلایی می‌خواهند.

لاریجانی تصریح کرد: مردم رفتار آمریکایی‌ها را نسبت به امام(ره)، در جنگ هشت ساله، تحریم‌های ابتدای انقلاب و در کوران پیشرفت‌های هسته‌ای یادشان نرفته، ۲۰ سال پیش زمانی که سلاح هسته‌ای اسرائیل مکشوف شد، منافقین آن ماجرا را در بحث هسته‌ای ایجاد کردند تا موضوع اسرائیل را مخفی کنند و بعد از آن عملیات روانی را علیه کشورمان ایجاد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که رهبر معظم انقلاب که مرجع تقلید است فتوا می‌دهند سلاح هسته‌ای حرام است بعید می‌دانم که آمریکایی‌ها این موضوع را بفهمند، اخیرا هم ترامپ رهبری انقلاب را تحریم کرده‌اند، ایشان چه دارد که تحریم می‌کنید و این تنها نفهمی آن‌ها را نشان می‌دهد که رهبری مرجع تقلید است و شما این گونه نفرت را در دل مردم می‌کارید.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا یک کشور مسئله ساز در عرصه بین المللی است، گفت: راه حل مقابله با آن هم بستگی است و اینکه روی پای خود ایستاده و از ظرفیت‌های داخلی خود استفاده کنیم هرچند اکنون شرایط سختی داریم، اما نتیجه آن خوب است.

لاریجانی بیان کرد: خوشحالم که تحرکات و تغییرات را در وزارت راه و شهرسازی می‌بینیم و یکی از کاپیتان‌های زمان جنگ به نام آقای زنگنه را به ریاست سازمان هواپیمایی هما قرار داده‌ایم، هما به دلیل اجرای اصل ۴۴ دوران سختی را گذرانده و باید به این سازمان معتبر رسیدگی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرکت هواپیمایی هما در زمینه مسائل استخدامی مهندسین پرواز و خلبانان مشکلاتی دارد، گفت: به وزیر راه اعلام کردم که سریعا به این موضوع رسیدگی شود و ما هم در جلسات سران قوا به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد تا این شرکت فعال و با نشاط شود.

در پایان این همایش از تغییر نام فرودگاه بندرعباس به پرواز هما ۶۵۵ رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.