شناسه : 11697
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس

برخورد قاطع با کشف حجاب در خودرو با رعایت ضوابط شرعی و قانونی

دادستان نظامی تهران گفت: ضابطان قضایی مکلف‌اند با ناهنجاری‌ها و کار‌های خلاف قانون، قاطعانه برخورد کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلام عباس ترکی دادستان نظامی تهران با تأکید بر برخورد قانونی با موضوع کشف حجاب در خودرو‌ها اظهار کرد: برای انجام اقدامات بهتر نوع برخورد مأموران باید ابلاغ شده و اشکالات قانونی نیز برطرف شود وعواقب مقاومت در مقابل ضابطان و مأموران حین مأموریت در قانون مشخص نشده است، اما این امر از طرف فرد خاطی دفاع مشروع محسوب نمی‌شود بنابراین اگر نارضایتی وجود داشته باشد دادسرای نظامی پیگیر آن است و مجتمع سازمان قضایی در شهریار نیز به طور جدی این موضوعات را پیگیری می‌کند.

این مقام قضایی تأکید کرد: ضابطان قضایی مکلف اند با ناهنجاری‌ها و کار‌های خلاف قانون، قاطعانه برخورد کنند البته لازم است در این برخورد، ضوابط شرعی و قانونی و ابزار‌های لازم و تمهیدات مناسب در نظر گرفته شود.

دادستان نظامی تهران همچنین با اشاره به تدابیر لازم برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب افزود: سند تحول دستگاه قضایی با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مدون شده و مورد تأکید قرار دارد همچنان که در دیدار اخیر نیز دفاع از حقوق مردم و خوش اخلاقی با مراجعان و نظارت مطلوب در امور و برخورد قاطع با فساد نیز مورد تأکید بسیار قرار گرفت.

ترکی با اشاره به ورود ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار پرونده در سال گذشته به دستگاه قضایی تصریح کرد: گاهی اطاله دادرسی موضوع را ادامه‌دار می‌کند، اما با این وجود باید تلاش داشت تا خدمات به خوبی پیگیری و به سر منزل مقصود برسد.

وی ادامه داد: آلودگی زیست محیطی در معادن، پسماندها، تغییر اراضی کشاورزی و باغ تالارها، مهاجرت، بحران اشتغال، بیکاری و ... از مشکلات امروز غرب استان تهران است، اما ظرفیت‌های بالقوه‌ای نیز وجود دارد که امیدواریم مسئولان این مناطق و مهم‌تر از آن مسئولان شهرستان شهریار با استفاده از ظرفیت‌ها در مسیر کاهش چالش‌ها و آسیب‌ها گام برداشته و سبب بهبود خدمات شوند.

دادستان نظامی تهران گفت: در سال ۱۸۰ هزار پرونده در دادسرا و شورای حل اختلاف شهریار وارد می‌شود که البته با کمبود نیرو نیز روبه رو هستیم، اما با تلاش مضاعف دستگاه قضایی خدمات خوبی تاکنون ارائه شده است.

وی با اشاره به پیگیری تخصصی نسبت به شکایات مرتبط با نیرو‌های مسلح اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات بهتر در غرب استان تهران، مجتمع قضایی سازمان قضایی افتتاح شده تا دسترسی مردم به این مراجع قضایی بهبود پیدا کند.

ترکی در پایان خاطرنشان کرد: همراهی مردم و مسئولان مهم‌ترین اصلی است که امروز نیازمند آن هستیم که به طور حتم هر کجا ورود مردم در کنار مسئولان مشهود، ملموس و پرشوربود به بهترین‌ها دست پیدا کردیم.

انتهای پیام/

 

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.