شناسه : 11677
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
رئیس دیوان عالی کشور:

تحول در سیستم قضایی ایجاد شود/ قضات همیشه باید دغدغه مردم را داشته باشند

حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور بر لزوم ایجاد تحول در سیستم قضایی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم ظهر پنجشنبه در آئین بزرگداشت هفته قوه قضائیه در کرمان بیان کرد: شعاری که در حال حاضر قوه قضائیه سر داده و مطرح است؛ این است که بعد از ۴۰ سال گذشت زمان از انقلاب یک حرکت و تحولی در قوه قضائیه که قلب تپنده نظام است ایجاد شود.

وی افزود: تا زمانی که قوه قضائیه سرپا است و این قلب تپنده می‌تپد و عدالت را در رگ‌های نظام تزریق می‌کند جامعه هم روی عدالت را می‌بیند.

رئیس دیوان عالی کشور به مسئله تحول در نظام قضائی اشاره کرد و گفت: منظور از تحول این است که باید این سیستم و تشکیلات یک حرکت تازه و تفکر نو داشته باشد یک خلاقیت جدید باید در دستگاه ایجاد شود تا مشکلات ما مرتفع شود.

حجت‌الاسلام موتضوی مقدم ابراز کرد: مشکلات اساسی ما ورودی پرونده‌ها، اطاله دادرسی و… است که ما باید در این دوره تحول جدیدی ایجاد کنیم.

وی به چند موردی که باعث ایجاد تحول می‌شود اشاره کرد و گفت: ایجاد انگیزه، بالا بردن انگیزه‌ها و کیفیت آرا و خلاقیت و ابتکار از جمله این موارد است.

رئیس دیوان عالی کشور به قضات از دو جهت هشدار داد و افزود: از دو جهت همکاران ما همیشه در خطر هستند ابتدا ارتباطات اخلاقی و دوم پول است.

وی یادآور شد: قضات در بحث ارتباطات اخلاقی باید مواظبت کنند که در ارتباط با پرونده‌ها به مسیر انحراف کشیده نشوند؛ برای دستگاه قضا بسیار سخت است که فردی که درس خوانده و در کارش موفق است و تجربه زیادی دارد از دستگاه قضا منفعل شود.

حجت‌الاسلام مرتضوی مقدم در توصیه‌ای به قضات گفت: بهتر است که قضات مردمی باشند؛ من در دوره خدمتم همیشه سعی کردم مردمی باشم زیرا هر چه دارم از مردم است همچنین قضات همیشه باید دغدغه مردم را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.