شناسه : 11556
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
رئیس کل دادگستری گلستان:

آشنایی با حقوق و تکالیف می‌تواند پرونده‌های قضایی را کاهش دهد

هاشمیان گفت: تلاش داریم با کمک دستگاه‌های فرهنگی و آگاهی بخشی پرونده‌های ورودی را کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از میزان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در نشست صمیمی مسئولین قضایی استان با جمعی از مدیران مدارس شهرستان گرگان با اشاره به اینکه باید همه جامعه در پیشگیری از وقوع جرم دخیل باشند، گفت:  تلاش داریم با کمک دستگاه‌های فرهنگی و آگاهی بخشی پرونده‌های ورودی را کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: سرقت رتبه یک پرونده‌های کیفری و مطالبه طلب رتبه یک پرونده‌های حقوقی را به خود اختصاص داده است.
 
وی ادامه داد: افزایش تعداد پرونده‌ها و تولید پرونده ناشی از جهل است و آموزش و پرورش گلستان با ۲۱ هزار معلم ظرفیت بزرگی برای آموزش و کار فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.

هاشمیان با تاکید بر اینکه آشنایی با حقوق و تکالیف می‌تواند پرونده‌های قضایی را کاهش دهد، تصریح کرد: استان گلستان رتبه یک تا سه در کاهش ورودی پرونده‌ها را داراست.

رئیس کل دادگستری استان گلستان در ادامه سخنان خود پیشنهاد کرد که کارگروه مشترکی بین آموزش و پرورش و دادگستری تشکیل شود تا از ظرفیت‌های این دو دستگاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.