شناسه : 11448
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس

لمس تغییرات مثبت قوه قضاییه برای مردم تا 6 ماه آینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: روند تغییرات مثبت در قوه قضاییه بعد از 6 ماه برای همه مردم کشور قابل لمس خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بسیج حقوق دانان؛ عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه اطاله دادرسی و مراجعات مکرر مردم به مراجع قضایی بیشترین عامل نارضایتی است، گفت: بخشی از اطاله دادرسی به قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود که باید اصلاح شود.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم، افزود: قضات باید در محاکم و دادگاه‌ها به صورت بلند مدت حضور داشته باشند، چرا که جابه جایی قضات و بازپرسان در اطاله دادرسی بی تاثیر نیست. در گذشته قاضی ایستاده و نشسته وجود داشت و تنها قاضی ایستاده جابه‌جا می‌شد و قاضی نشسته معمولا تغیری نمی‌کرد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: زمانی که پرونده‌های بسیار سنگین به دست قاضی می‌‎رسد که ممکن است در جریان بررسی آن حتی دچار تخلف شود، به دلیل احتمال نقل و انتقالات و جابه‌جایی های زود هنگام، معمولا یک بار دیگر به تجدید نظر می‌فرستند، چرا که تا زمان بازگشت پرونده ممکن است، جابه جا شوند. اما اگر بداند مدتها در آن محاکم خواهند ماند و شش ماه دیگر مجدداً باید به آن پرونده رسیدگی کنند، این کار را همان ابتدا انجام خواهند داد.

جابه‌جایی قضات در اطاله دادرسی بی تاثیر نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از اطاله دادرسی به مدیریت نقل و انتقال قوه قضاییه مربوط می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر خواهان و خوانده هر دو از وضعیت دادگاه‌ها ناراضی هستند، و علت اصلی آن نارضایتی هم، اطاله دادرسی است.

تغییرات مثبت قوه قضاییه تا 6 ماه آینده برای مردم قابل لمس خواهد بود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تاکید بر اینکه حجت الاسلام رئیسی به نقاط بسیار مهم و تاریک قوه قضاییه توجه می‌کند، خاطرنشان کرد: بی تردید ادامه این روند و تغییرات مثبت بعد از 6 ماه برای همه مردم کشور قابل لمس خواهد بود.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.