شناسه : 11340
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
یوسفیان ملا:

رئیس دستگاه قضا شعب تخصصی در محاکم را احیا کرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی تمامی نقاط فراموش شده در دادگستری‌ها را احیا کرد،گفت: احیا شعب تخصصی در دادگاه‌ها ضرورتی انکارناپذیر است.

به گزارش روابط عمومی بسیج حقوق دانان؛عزت الله یوسفیان نماینده مجلس ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با احیا شعب تخصصی در مراجع قضایی گفت: همانگونه که پزشک‌ها تخصص‌های مختلفی دارند و برای نتیجه‌گیری بهتر باید نزد پزشک مربوطه رفت، در دادگاه‌ها نیز به همین صورت است و ایجاد محاکم تخصصی و شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌ها  ضرورتی انکارناپذیر است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: تخصص گرایی باعث می‌شود طبیب و یا قاضی در تخصص خودش محدود شود و تجارب مختلفی را در حوزه مربوطه کسب کند. نمی‌توان انتظار داشت که قضات ما در همه رشته‌ها و شاخه‌های تخصصی علوم مختلف، دارای تبحر و دانش کافی باشند. لذا تشکیل شعب تخصصی بسیار لازم است.

یوسفیان ملا  تصریح کرد: تخصص گرایی در شعب رسیدگی به پرونده‌ها باعث می‌شود، قاضی تجارب کافی از جوانب پرونده‌ها کسب کرده و در زمان کوتاه و با دقت بسیار زیاد به پرونده‌ها رسیدگی کند. گفتنی است که استفاده از شعب تخصصی دادگاه‌ها در گذشته نیز وجود داشته است، اما به مرور زمان کمرنگ شده و به فراموشی سپرده شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حجت الاسلام رئیسی تمامی نقاط فراموش شده را مجدداً در دادگستری‌ها احیا کرد، افزود: استفاده از شعب تخصصی مورد استقبال قضات‌ نیز هست، از طرفی قانون اساسی هم کاملا تخصصی کار کرده و وظایف تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها را به صورت تخصصی تفکیک و مجزا کرده است.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.