شناسه : 10864
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

در رابطه با طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت، نظر کمیسیون حقوقی تعیین کننده است نه نظر کارگروه

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تصمیم کارگروه ویژه حقوقی قضایی در رابطه با طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت نظر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تعیین کننده است نه نظر کارگروه و باید افزایش وکیل داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان ، الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفت‌و‌گویی، با اشاره به طرح جامع وکالت، گفت: تصمیم کارگروه ویژه حقوقی قضایی در رابطه با طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت نظر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تعیین کننده است نه نظر کارگروه و باید ان شاءالله افزایش وکیل داشته باشیم. وی ادامه داد: یکی از معضلات جدی بازار ارائه خدمات حقوقی نبود دسترسی مردم به وکیل است. مردم به دلیل بالا بودن حق‌الوکاله‌ها  نمی‌توانند در دعاوی خود از حضور یک وکیل بهره‌مند شوند. از طرفی دیگر طبق اظهارات مسئولین کمبود وکیل در کشور به این مسئله دامن زده است.بنابراین مدتی است طرحی تحت عنوان  طرح جامع آموزش و پذیرش وکالت در مجلس شورای اسلامی مطرح‌ شده است.

 رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در رابطه با طرح جامع آموزش و پذیرش وکلا، گفت:  در رابطه با اصلاح قانون وکالت طرح های گوناگونی موجود است و کارگروهی به ریاست و نظارت  پورمختار تشکیل شده است. 

ملکشاهی افزود: اینکه کارگروه جلسات متعددی داشته اما تاکنون گزارش خود را به  کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تحویل نداده است و همچنان در حال بررسی موضوع است. 

وی در پاسخ به این سوال که چون اکثریت کارگروه بررسی طرح جامع وکالت، وکیل هستند و این ممکن است در تصمیم مجلس تاثیر منفی داشته باشد، گفت: قاعدتاً باید کارشناسان مختلف آورده شوند و این تصمیم، تنها تصمیم کارگروه است و آنچه مهم و تعیین کننده است نظر و تصمیم کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است و حتما باید در کشور افزایش وکیل داشته باشیم.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.