شناسه : 10780
نویسنده : سازمان بسیج حق…
عکس
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد:

ارائه آموزش‌های حقوقی به ۳ میلیون خانواده تا توقعات از رئیس جدید قوه قضائیه

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشوراز برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های حقوقی به ۳ میلیون خانواده در سال ۹۸ خبر داد و گفت: از رئیس جدید قوه قضائیه توقعات زیادی وجود دارد.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با حضور در خبرگزاری فارس ضمن بازدید از تحریریه این خبرگزاری، با خبرنگاران به گفت و گو نشست.

براساس این گزارش، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور درباره فعالیت‌های سازمان بسیج حقوقدانان، تغییر و تحولات پیش روی قوه قضاییه و همچنین مسائلی همچون FATF و انتظارات از رئیس جدید قوه قضاییه اشاره کرد که در ادامه مهمترین سرفصل‌های صحبت‌های وی را در زیر می‌خوانید:

* در ۲۲ قشری که در بسیج داریم تنها بسیج اساتید و بسیج حقوقدانان تولید محتوا می‌کنند و بسیج حقوقدانان یک قشر نو پا است و بعد از فتنه ۸۸ به ۱۰ سالگی خود می‌رسد.

* قوه مقننه و وزارت دادگستری در دولت هم با بسیج حقوقدانان کشور ارتباط دارند.

* حقوقدانی که انقلابی و جهادی باشد کم داریم اما بسیج حقوقدانان می‌تواند نقش مهمی در جامعه ایفا کند و تشکیل هیأت اندیشه ورز جزء گام‌های مهم این سازمان است.

* با پالرمو به شدت مخالفیم زیرا به نظرمان اروپایی‌ها حق‌شرط‌هایی که ایران در لایحه پالرمو مطرح کرده را قبول نمی‌کنند و این در حالی است که برخی افراد می‌گویند سریع پالرمو را تصویب کنید. 

* غرب به شیوه استعمار نوین نسبت به استعمار کشورها کارهای قبلی خود را ادامه می‌دهد و این در حالی است که FATF و CFT بدتر از معاهده ترکمنچای هستند.

* صف گوشت با کد پستی را توهین می‌دانم، دولت اگر نمی‌تواند اوضاع را کنترل کند از ظرفیت بسیج استفاده کند.

* یکی از جاهایی که مردم انتظار دارند و حضرت آقا هم گفتند که در حوزه عدالت رضایت ندارم، قوه قضاییه است و ضرورت تحول در قوه قضاییه بر کسی پوشیده نیست.

* اگر سیستم جدید قوه قضاییه به جوانان اعتماد کرد، ساختارهای قوه اصلاح می‌شود و باید بدانیم در عصر فساد ستیزی و عدالت‌خواهی، رویکرد جدید قوه قضاییه با بهره‌گیری از حقوقدانان جوان، مؤمن و انقلابی استفاده کند. 

* سیمای قوه قضاییه باید سیمای اسلامی و طوری باشد که مردم به راحتی بتوانند حق خود را از طریق دستگاه قضایی مطالبه کنند و مظلومین ترسی از دستگاه قضایی نداشته باشند. در بحث گزینش قضات زحماتی کشیده شده ولی بچه‌های انقلابی رغبتی به ورود به دستگاه قضا ندارند. 

* الگوی کامل پیشرفت که مقام معظم رهبری فرمودند بدون عدالت قابل اجرا نیست.

* رئیس جدید قوه قضاییه از بدنه مردم انقلابی استفاده کند.

* در سال ۹۸، ۳ میلیون خانواده نیازمند را درس حقوق می‌دهیم. 

* در بعضی عرصه‌ها مانند فضای مجازی، بین‌المللی، کشتیرانی و اقتصادی آموزش خاص برای قضات و کارمندان دستگاه‌های حقوقی و قضایی برگزار کنند.

* ایجاد قرارگاه در سطح ملی برای دکترین جهت رصد تحریم‌ها، معاهدات و کنوانسیون‌ها که به حوزه سیاسی و قضایی وابسته نباشند.

قابل ذکر است که گفت‌وگوی تفصیلی بهرامیان رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.